در بسیاری از مناطق برای زیبایی سقف خانه های ویلایی را به صورت شیروانی و شیب دار می سازند. در این حالت اگر چه هنگام بارش باران خود شکل مهندسی شده ی سقف به عدم نفوذ آب و رطوبت کمک می کند. اما باز هم نمی توان از عایق کاری های سقف غافل شد. در این مطلب ما شما را با اطلاعات جالبی در خصوص ایزوگام روی شیروانی آشنا خواهیم کرد.

 

ایزوگام روی شیروانی و اما اگرها

وقتی نوبت به خرید یک ملک می رسد. خواه یک خانه باشد یا یک ساختمان تجاری، شما همیشه می خواهید کاری را انجام دهید. که هم از نظر احساسی و هم از نظر جذابیت عملی ، عالی باشد. همچنین، اگر قصد خرید ندارید اما سازه را به صورت پایه درست می کنید. هنوز هم می خواهید سازه تمام شده تعادل بین ظاهر و کاربرد را داشته باشد. نصب ایزوگام روی شیروانی را فراموش نکنید.

یکی از تصمیماتی که در چنین سناریویی خواهید گرفت تصمیم گیری در مورد نوع سقف مورد نظر برای ساختمان خواهد بود. حتی در صورت خرید یک ساختمان موجود ، تصمیم شما تا حد زیادی به نوع سقف ساختمان بستگی دارد. اگر سقف ساختمان شما شیروانی است، باید در مورد ایزوگام روی شیروانی بسیار تحقیق کنید.

از آنجا که سقف یکی از بزرگترین قسمتهای ساختمان است ، شناخت انواع مختلف سقف موجود و سقفی که به بهترین وجه در خدمت شما باشد ، برای شما مهم می شود.  البته در این میان مهمتر از شناخت سقف نوع عایق آن است. آب و هوای منطقه در تصمیم گیری در مورد نوع سقف کمک بزرگی خواهد کرد ، اما با پیشرفت های اخیر در منطقه ، حتی برای یک نوع آب و هوا ، چند نوع سقف مختلف برای انتخاب خواهید داشت.

با انتخاب نوع مناسبی از سقف می توانید تصمیم بهتری در خصوص عایق کاری آن نیز بگیرید. به عنوان مثال برای سقف های شیروانی باید به دنبال عایق های مناسب بگردید. اگر چه یکی از این عایق ها ایزوگام روی شیروانی است.

اما در هر صورت درست است که شیروانی سقف زیبایی است. اما عایق کردن آن بسیار امری مهم و ضروری به حساب می آید. در ادامه با برخی از انواع سقف های شیروانی و عایق آنها آشنا می شویم.

 

ایزوگام روی شیروانی چطور اجرا می گردد؟

سقف های شیروانی یکی از متداول ترین و مشهورترین نوع سقف ها است. سقف های شیروانی سقفی هستند که به شکل مثلث ساخته شده اند ، جایی که دو نقطه پایه مثلث بالا می روند تا یک نقطه بلند را ببینند. فایده انتخاب این گزینه این است که آنها در ریختن آب و برف بسیار کارآمد هستند. شکل سقف بسیار محبوب است ، همچنین ساخت آن آسان است و اغلب ارزان نیز است. اما برای هزینه نصب ایزوگام روی شیروانی باید فکر کرد.

این مطلب را بخوانید :  آسفالت در علی آباد جنوبی -قیمت آسفالتکاری-هزینه آسفالت-پیمانکاری آسفالت

در سمت پایین ، اگر ساختمان در منطقه ای مستعد باد شدید و طوفان واقع شود ، این گزینه می تواند مسئله ساز شود. گزینه سقف همچنین هنگام انتخاب مصالح سقفی مناسب بسیار انعطاف پذیر است و بسیاری از گزینه های موجود با سقف های شیروانی کاملاً مناسب عمل می کنند. برای نصب ایزوگام روی شیروانی در واقع بهتر است عایق ایزوگام را یک لایه در زیر و یک لایه در روی سقف کار کنیم.

سقف های مفصلی ممکن است مانند سقف های شیروانی باشد اما تفاوت های بسیار اساسی دارند. سقف های مفصلی از چهار طرف شیب دارند. و همه این اضلاع شیب دار در بالای خانه به هم می رسند و یک پشته را تشکیل می دهند. باید توجه داشت که این سقف ها نیز همانند سقف های شیروانی باید در خصوص نصب ایزوگام روی شیروانی تجهیز گردند.

بزرگترین مزیت انتخاب سقف مفصلی نسبت به سقف شیروانی ، مقاومت بیشتری است که سقف مفصلی ارائه می دهد. زیرا طراحی ثبات بیشتری را ارائه می دهد. هم چنین این امکان را می دهد تا از آنها در مکان هایی که مستعد باد شدید یا طوفان هستند استفاده شود. اما ساخت سقف های مفصلی نیز گران تر است و برای اجرای صحیح طرح به سطح خاصی از متخصص سازنده نیاز دارد.

 

ایزوگام روی شیروانی

انواع سقف ها و عایق کاری آنها

سقف نیمه شیروانی نیز یکی دیگر از انواع سقف است که فقط دو طرف دارد. هر دو طرف شیب دار نیز دارای دو شیب در طرف هستند. در حالی که شیب بالایی دارای شیب تدریجی به سمت خود است ، شیب پایین بسیار شیب دار است ، حتی گاهی اوقات از فاصله دور تقریباً عمودی به نظر می رسد. برای این نوع سقف ها باید در مورد چگونگی نصب ایزوگام روی شیروانی دقت لازم را داشته باشیم.

اگرچه ممکن است این نوع سقف را بیشتر روی انبارها مشاهده کنید ، اما این تنها کاربرد آنها نیست. طراحی سقف گزینه های زیادی برای اتاق در قسمت بالا فراهم می کند ، اما اگر با احتیاط ساخته نشود مستعد نشتی نیز هستند. برخی از افراد به دنبال هزینه نصب ایزوگام روی شیروانی هستند. در شرکت پردیسان شما می توانید انواع سقف ها را ایزوگام کنید.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام در مدائن - قیمت ایزوگام - نصب ایزوگام دلیجان - نمایندگی ایزوگام

سقف های شیب پله ای یکی از منحصر به فردترین طراحی سقف است که می توان از آن انتخاب کرد. می توان آن را سقف مسطحی تصور کرد که دارای زاویه است. در اصل ، این یک سقف تخت است که از یک انتهای دیوار بلند به انتهای دیگر دیوار نه چندان بلند شیب دارد. این نوع از انواع سقف ها نیازمند عایق کاری حرفه ای می باشند. ایزوگام روی شیروانی پیشنهاد ما در خصوص این سقف هاست.

نتیجه یک طرح سقف روان است که در بین خانه های با ظاهری مدرن بسیار محبوب شده است. کنار هم قرار گرفتن آنها آسان است اما بسته به زاویه شیب باعث اتلاف فضای زیادی می شود. اما اگر همین سقف های زیبا عایق کاری مناسبی نداشته باشند، خود ساختمان را دچار نازیبایی های زیادی می کنند. پس اولویت با نصب ایزوگام روی شیروانی است.

 

معرفی دو نوع خاص سقف

سقف پروانه دارای شکل V است. این نوع سقف به شما امکان می دهد پنجره های بزرگتری را در اتاق ها نصب کنید ، اما شکل باعث ایجاد یک طراحی سقف می شود که به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارد. البته این نوع سقف همانند شیروانی برعکس است به همین دلیل استفاده از ایزوگام روی شیروانی می تواند کمک کننده باشد.

خانه ها پیچیده تر می شوند و طراحی های آنها نیز پیچیده است. سقف ترکیبی این گزینه را برای شما فراهم می کند که چندین گزینه طراحی سقف را انتخاب کنید تا سقف با تمام نیازهای سقف متناسب باشد. در واقع سقف ترکیبی، ترکیب چندین مدل سقف است. اما در هر صورت آگاهی از چگونگی نصب ایزوگام روی شیروانی در هر مدل سقفی بسیار کمک کننده است.

هنگام انتخاب یک سقف ترکیبی ، دانستن انواع مختلف سقف مفید است ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که ساختمان هنگام طراحی و ساختار کلی کاملاً متناسب با صورتحساب شما است. حال اگر می خواهید دست به چنین انتخابی بزنید، لازم است که در مورد ایزوگام روی شیروانی اطلاعات کامل و دقیقی بدست آورید. شرکت پردیسان در این زمینه کارشناسان خبره ای را تربیت کرده است.

شما می توانید با کارشناسان شرکت پردیسان تماس گرفته و نوع سقف خود را مشخص کنید. کارشناسان این شرکت به شما نوعی از ایزوگام روی شیروانی را پیشنهاد می دهند که متناسب با سقف شما باشد.

5/5 - (5 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!