عصر امروز، عصر پیشرفت علم و تکنولوژی است. همان طور که چند سال پیش تولید عایق های پیش ساخته ای همانند ایزوگام آغاز شد. با ورود ایزوگام کم کم استفاده از عایق قیرگونی کمرنگ شد. در حال حاضر نیز عایق های نانو نسل نوینی از عایق های رطوبتی هستند. در این نوشتار سعی داریم شما را با تفاوت عایق نانو با ایزوگام آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا در مورد این نسل جدید اطلاعاتی را کسب کنید.

 

تفاوت عایق نانو با ایزوگام در چیست؟

 

مقاومت و پیوند بالای ترکیب پایه عایق نانو همچنین به سطوح پوشش داده شده این امکان را می دهد تا عملکرد را تحت شرایط سخت هوا و تراکم جوی حفظ کنند.

عایق نانو یک عایق رطوبتی خوب برای لایه های متخلخل مانند سیمان ، سنگ تراشی و سنگ است. این عایق از نظر ساختاری در شکل مایعی هوشمندانه و همه کاره است. از عایق نانو می توان در پروژه های بزرگ صنعتی به راحتی استفاده کرد. بنا بر این یکی از مهم ترین تفاوت عایق نانو و قیرگونی در همین امر است.

یک ماده نفوذی نانو فناوری سبز بر پایه آب که برای ایجاد سطوح چوبی جاذب به صورت ضدآب طراحی شده است. با ایجاد مقاومت در برابر آب در سطوح چوبی ، سطوح پوشش داده شده به پایداری ابعادی می رسند. تفاوت عایق نانو با ایزوگام نیز در همین است.

معمولا در تصفیه آب عایقی بر اساس آب که برای سطوح طراحی می شود ، هم دفع آب و هم روغن را بدون تغییر سطح نشان می دهد. ذرات نانو موجود در آن از ایجاد لک و جلوگیری از تمیز کردن به راحتی جلوگیری می کند. لذا آگاهی از تفاوت عایق نانو با ایزوگام کار بسیار مهم و پایه ای است.

عایق نانو یک فرمولاسیون مایع بر پایه آب است. این عایق رطوبتی موثر و محافظت از سطح برای طیف گسترده ای از انواع سطح ساختمان است. طرز استفاده از عایق نانو بسیار متفاوت بوده و نیازمند دانش بسیار است.

با گرانروی نزدیک به آب ، نانوذرات (NP) قادر به نفوذ عمیق در مویرگ هایی هستند که هیچ الاستومر یا پلیمر یا عایق رطوبتی دیگری قادر به آن نیست. البته برخی گمان می کنند که قیر این قابلیت را دارد. اما تفاوت عایق نانو و قیرگونی در همین گرانروی آن است.

 

بررسی تفاوت عایق نانو با ایزوگام

 

برای بررسی تفاوت عایق نانو با سایر عایق ها به خصوص تفاوت عایق نانو با ایزوگام باید شناخت کافی از عایق نانو داشته باشیم.  این ترکیب مبتنی بر فناوری نانو ، اثربخشی ، طول عمر طولانی مدت سطوح پوشش داده شده و تغییر قابل مشاهده صفر درخشش اولیه بستر را تضمین می کند. همین امر موجب می گردد که قیمت عایق نانو از ایزوگام بالاتر باشد.

در حالی که سایر عایق های رطوبتی به راحتی یک لایه در زیر لایه ایجاد می کنند که در معرض آب و هوا ، فرسودگی است. نانوذرات (NPs) بدون گرفتگی بستر در اعماق منافذ قرار می گیرند. که از این لحاظ تفاوت عایق نانو و قیرگونی به صورت کاملا واضح مشخص می گردد. این روش درمانی آسیب دیدگی یا خوردگی را عملاً غیرممکن می کند. از طریق مکانیکی یا شیمیایی نمی توان آن را حذف کرد.

این مطلب را بخوانید :  آسفالت در نیکنام - قیمت آسفالتکاری-هزینه آسفالت-پیمانکاری آسفالت کاری

با این حال ، به دلیل اندازه ذرات فوق العاده کوچک ، سطوح تصفیه شده با ضد آب نانو قابلیت تنفس را دارند. این از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا رطوبت قادر خواهد بود از فشار داخل منفی جلوگیری کرده و از تورم، ترک خوردگی و تاب برداشتن جلوگیری کند. از دیگر تفاوت عایق نانو با ایزوگام همین مواردی است که بیان شد.

سطوح تیمار شده آن نیز در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم هستند. این اثر “زرد شدن” سطوح زیر نور خورشید را کاهش می دهد. لذا می توان در این جا به تربیت افرادی اشاره کرد که طرز استفاده عایق نانو را به خوبی می دانند.

 

عایق نانو و سایر مزایای آن

 

بسترهای تصفیه شده اکنون آب را در حالت مایع دفع می کنند. اما اجازه می دهند آب در حالت گازی به داخل و خارج حرکت کند. عایق نانو بستر عایق کاری شده اما “قابل تنفس” ایجاد می کند. بنابراین حتی اگر در بستر آب گیر افتاده باشد، سطوح پوشش داده شده به شما بخار آب منافذ اجازه می دهد تا به صورت بخار خارج شوند.

این مسئله باعث کاهش میزان گل آذین یا آسیب داخلی آب می شود و بسترها کاملا خشک می شوند. هم چنین موجب افزایش قیمت عایق نانو می گردد.

ذرات نانو همچنین در برابر اشعه ماورا بنفش و در برابر آب و هوا مقاوم هستند. به همین ترتیب ، حتی در زیر گرمای شدید ، سرما یا در معرض نور خورشید ، ذرات نانو همچنان به سخت به لایه پیوند می خورند و تجزیه نمی شوند. اگر چه عایق ایزوگام نیز در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاومت بالایی دارد. اما تفاوت عایق نانو با ایزوگام در مقاومت بیشتر یا کمتر آنها است.

از طرف دیگر غشاهای سنتی در اثر گرما از بین می روند ، در اثر اشعه ماورا بنفش زرد رنگ می شوند یا در دمای شدید از بین می روند. این تفاوت نیز یک تفاوت عایق نانو و قیرگونی است.

به دلیل کوچک بودن ذرات نانو ، پوشش ضد آب تا چشم انسان قابل مشاهده نیست. بدین ترتیب ، پوشش های ضد آب نانو باعث تغییر و آسیب به سطح زیرلایه نمی شوند. رنگ ، بافت ، درخشش ، مقاومت در برابر لغزش همانطور که هست باقی می ماند. ما این را یک ترمیم “غیرتهاجمی” می دانیم. تفاوت عایق نانو با ایزوگام موارد بسیار زیادی را شامل می شود.

 

توصیه های ایمنی برای استفاده از عایق نانو

رفع سقف نشتی یا سقف مسطح بتونی لزوماً گران و پر سر و صدا نیست. محلول ضد آب فناوری نانو در سطح کلی نانوبا نشت آب به طور غیرمخاطره ترین روش با نشت آب کار می کند. ما یک سرویس بدون دردسر ، بدون هک و بدون گرد و غبار ارائه می دهیم ، همه در عین حال که همه چیز را مرتب و عاری از بوی نامطبوع نگه می داریم! اما تفاوت عایق نانو با ایزوگام بسیار فراتر از این هاست.

 

راه حل تضمین شده رضایت ما به مراحل پیچیده ، هک یا تزریق شیمیایی در کف ، دیوارها و سقف ها نیاز ندارد. در عوض ، ما یک لایه نانوتکنولوژی محافظ نازک اعمال می کنیم که به عمق کوچکترین ترکهای خط مو نفوذ می کند و خشک شدن آن حدود 24 ساعت طول می کشد! در همین فاصله می توان قیمت عایق نانو را نیز به دقت محاسبه نمود.

این مطلب را بخوانید :  آسفالت در شکوفه شمالی -قیمت آسفالتکاری-هزینه آسفالت-پیمانکاری

صنعت ساخت و ساز شاخص مهمی در توسعه است زیرا فرصت های سرمایه گذاری را در بخشهای مختلف مرتبط ایجاد می کند. ساخت و ساز حدود 40 درصد از سرمایه گذاری توسعه طی 50 سال گذشته را به خود اختصاص داده است. با این حال ، نرخ رشد در این صنعت از نظر در دسترس بودن ماده اولیه با کیفیت و در نتیجه ساخت ضعیف ساختمانها ، پلها و غیره مشکلات جدی ایجاد کرده است.

سرعت کاهش این منابع نیاز به راه حلهای نوآورانه کاهش دهنده دارد که بتواند عمر مفید این منابع محدود را تضمین و تقویت کند. یکی از عمده ترین تهدیدات سازه ، نفوذ آب و آسیب زیبایی و ساختاری آن است که در صورت جلوگیری از آن می تواند به طور قابل توجهی باعث بهبود عمر کلیه سازه ها شود. استفاده از عایق نانو با توجه به تفاوت عایق نانو با ایزوگام می تواند کمک کننده باشد.

عایق رطوبتی

عایق رطوبتی یک روشش پوشش میباشد که برای عدم  نفوذ آب و رطوبت ساخته شده و مورد استفاده قرار میگیرد.  نفوذ رطوبت در سازه ها  سبب زنگ زدگی فلزات، زیاد شدن کپک و قارچ، یخ زدن سازه و… میتواند باشد و به کمک عایق های رطوبتی شما توانایی جلوگیری چنین اتفاقاتی را دارید.

ایزولاسیون چه نوع عایقی است؟

ایزوگام یکی از عایق های رطوبتی میباشد که از قدیم عموم آن را مورد استفاده قرار می دادند. ایزولاسیون  از قیر، پلی استر، تیشو، پشم شیشه و روکش آلومینیوم ساخته می شود.  ایزولاسیون هایی که با روکش آلومینیومی احاطه شده اند.  عموما در جاهایی که آفتاب است مورد استفاده قرار میگیرد. ایزولاسیون هایی که فاقد روکش آلومینیومی میباشند. عموما در جاهای با رطوبت مانند حمام، سرویس بهداشتی بکار برده میشود.

انواع ایزوگام

ایزولاسیون ها از نظر نوع به چند مواد اولیه، تعداد لایه قابل تقسیم است. در ادامه نوع های متفاوت آن را برایتان بیان میکنم:

 

نوع های ایزولاسیون بر حسب مواد اولیه

ایزوگام دمیده

ایزوگام پلیمری

 

نوع های ایزولاسیون بر حسب تعداد لایه

ایزوگام یک لایه

ایزوگام دو لایه

 

نوع های ایزولاسیون بر حسب  روکش

ایزوگام دارای فویل 

ایزوگام فاقد روکش

ایزوگام رنگ دار

ایزوگام سنگریزه ای

 

معایب استفاده از ایزوگام چیست؟

قیمت گزاف در برابر نوع های دیگر عایق رطوبتی

انجام ندادن آن در زمستان و بارانی

عمر کم 

نداشتن استحکام زیاد  در مقابل یخ زدگی

انعطاف پذیر نبودن

در صورت مراقبت ناصحیح  و از بین رفتن ایزوگام 

خراب شدن ایزولاسیون بعد از 7 ماه پس از زمان تولید

درست کردن قسمتی از ایزوگام که خراب شده است سبب ناهمواری سطح می شود

گرمای زیادی را به خود میگیرد 

از دست دادن  ویژگی ضد آب بودن ایزوگام به دلیل اینکه آب زیاد بر روی بام جمع شود

 

عایق رطوبتی نانو نسل جدید چیست؟

عایق رطوبتی نانو نسل به روزعایق های گذشته است که عموما بر پایه رزین های اکریلیک ساخته میشود. این نوع عایق ها برترین جایگذار برای طریق سنتی مانند ایزوگام میباشد. عایق های رطوبتی نسل به روز که با سیستم  نانو ساخته میشوند را میشود به عنوان آب بندی همه ی سطوح بکار برد.

5/5 - (14 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!