بر اساس تحقیقات انجام شده یکی از راه کار های کاهش ترافیک های شهری در کلان شهرها و هم چنین کاهش میزان تصادفات، آسفالت کوچه و خیابان های کلان شهرها می باشد. در مورد این مسئله تحقیقات گسترده و بسیار زیادی انجام شده است که به سمع و نظر شما می رسانیم.

 

اجرای آسفالت کوچه و خیابان چگونه است؟

 

برای اجرای آسفالت در اولین مرحله باید نوع آسفالت مناسب برای معابر مورد نظر را تشخیص داد. از آنجایی که آسفالت انواع مختلفی دارد، این امکان وجود دارد. که در برخی از کوچه ها و معابر نیاز به نوعی از آسفالت بوده و در برخی از خیابان های دیگر نوع دیگری از آسفالت مورد نیاز باشد. حتی این امکان وجود دارد که برای برخی از معابر تنها یک لایه آسفالت حفاظتی پیشنهاد گردد.

روسازی آسفالت کوچه و خیابان به دلیل مزایای فراوانی که از جمله ساخت سریع ، تعمیر و نگهداری آسان ، راحتی و ایمنی رانندگی ، سطح صدا و غیره دارد. در بزرگراه ها به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. با این وجود برخی از معایب روسازی آسفالت را نمی توان نادیده گرفت.

به عنوان یک ماده آلی، آسفالت به دلیل تأثیر حرارت، اکسیژن، نور، آب و سایر عوامل خارجی در معرض پیری قرار دارد. که می تواند باعث پریشانی مانند چاله ها، ترک ها، شل شدن و کوتاه شدن عمر مفید شود. بنابراین مهم است که عملکرد جاده از مواد آسفالت بهبود یابد.

با پیشرفت فناوری نانو ، برخی از نانومواد غیر آلی مانند سیلیکات های لایه ای و نانوذرات معدنی برای بهبود این عملکرد مواد آسفالت راه سازی استفاده شده است. از آنجا که این نانومواد معدنی آب دوست هستند. در حالیکه مواد آسفالت کوچه و خیابان چربی دوست است، سازگاری بین نانومواد غیر آلی و آسفالت آلی ضعیف است. به منظور افزایش این سازگاری ، این نانومواد باید با استفاده از سورفاکتانت ها عملکردی شوند.

آسفالت خیابان

 

آسفالت آسیب دیده

 

روسازی های آسفالت در روزهای گرم تابستان در زیر نور شدید آفتاب بسیار نرم می شوند. اما در شبهای سرد زمستان بسیار شکننده می شوند. ترافیک سنگین روی روکش آسفالت نرم باعث تغییر شکل دائمی روسازی می شود. که به عنوان “شیار” شناخته می شود. ترک خوردگی روسازی در ماه های زمستان هنگامی که اتصال دهنده آسفالت بیش از حد شکننده می شود، ایجاد می شود.

این بدان معنی است که اتصال دهنده آسفالت فقط در پنجره کاربرد خود به خوبی کار می کند. در داخل آن به اندازه کافی الاستیک است تا فشار ناشی از ترافیک را از بین ببرد. اصلاحات پلیمری این پنجره برنامه را گسترش می دهد. بیشتر باعث افزایش کشش ویسکوز در دمای بالا می شود. آسفالت اصلاح شده مقاومت خستگی بهتری نیز دارد و طول روسازی را افزایش می دهد. به عنوان مثال 10 سال در مقابل 15 سال.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام در لویزان | 09128592911

دو فناوری عمده برای ساخت روسازی آسفالت وجود دارد: آسفالت گرم و آسفالت سرد. برای فرآیند مخلوط گرم ، سنگدانه ها تا بالای 200 درجه سانتیگراد گرم می شوند تا آب باقیمانده از بین برود. با آسفالت مذاب در 165 درجه سانتیگراد مخلوط می شوند. گرمایش کل کل تقریباً 90٪ کل انرژی مصرفی را برای این فرآیند مخلوط گرم به خود اختصاص می دهد.

 در روسازی سرد از امولسیون آسفالت استفاده می کند که حاوی 65-75٪ آسفالت پراکنده در آب است. از سنگدانه های سرد می توان استفاده کرد. بنابراین مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت آسفالت کوچه و خیابان بد نیست نگاهی به ادامه ی مقاله اندازید. در مورد هزینه آسفالت کاری  نیز اطلاعاتی کسب نمایید.

 

قیمت آسفالت کوچه و خیابان

 

در خصوص هزینه آسفالت کاری کوچه و خیابان باید به نکته ی مهمی اشاره کرد. که بر آورد هزینه بدون بازدید از فضایی که نیازمند آسفالت کاری است ممکن است با اشتباهاتی همراه باشد. به عنوان مثال اگر کوچه ای را بتوان با آسفالت سرد آسفالت کاری کرد. نیازی به ارائه ی قیمت های آسفالت گرم یا آسفالت حفاظتی نیست.

بنا بر این کارشناسان آسفالت کاری ابتدا از محل مورد نظر بازدید به عمل آورید. سپس قیمت آسفالت کوچه و خیابان را بیان می کنند.

همچنین داشتن اطلاعات صحیح در مورد آسفالت به انتخاب نوع مناسب آسفالت کمک کرده اید. در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود.

تکنیک های میکروسکوپ الکترونی نوری و اسکن برای درک مکانیسم پخت امولسیون آسفالت کاتیونی اصلاح شده با لاتکس SBR استفاده می گردد. این مطالعه نشان می دهد که امولسیون آسفالت اصلاح شده با لاتکس SBR فقط یک امولسیون از آسفالت اصلاح شده توسط پلیمر نیست. بلکه این امولسیون حاوی ذرات لاتکس پراکنده است.

ذرات لاتکس در فاز آبی باقی مانده و به طور خودجوش پس از پخت به یک فیلم پلیمر میکروسکوپی مداوم تبدیل می شوند. که اطراف ذرات آسفالت را احاطه کرده است. این توضیح می دهد که توانایی پر کردن شیار عالی روسازی ساخته شده با امولسیون آسفالت اصلاح شده لاتکس SBR است.

 

اجرای آسفالت کوچه و خیابان

 

آسفالت از اسکلت دانه بندی درجه بندی شده، پرکننده (آرد سنگ) و قیر تشکیل شده است. بر اساس تجربه در مهندسی هیدرولیک ، سیستم های بوش دارای آسفالت به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرند. در سوئیس، بیش از 20 محل دفن زباله با روکش آسفالت ساخته شده است.

این مطلب را بخوانید :  آسفالت در شاهین - قیمت آسفالتکاری-هزینه آسفالت-پیمانکاری آسفالت کاری

 

آسفالت در جهان

 

در آلمان، ترکیبی از یک لایه معدنی که مستقیماً توسط آستر روکش شده است ترجیح داده می شود. آزمایش های کوتاه مدت نشان داده اند که آسترهای آسفالت مانع خوبی در انتقال همرفت محلول های آبی هستند. در حالی که پایداری و مقاومت آنها در برابر گرما ، هوا و نفوذ از ویژگی های سودمند است.

آستر ساخته شده از بتن آسفالت مطابق با الزامات تقریباً در برابر آب و گاز نفوذناپذیر است. در برابر تنشهای مکانیکی بسیار مقاوم است و خشکشویی بی ربط است. با این حال، در معرض حمله شیمیایی توسط هیدروکربن ها است و هیدروکربن های غلیظ می توانند آن را از بین ببرند.

لذا توجه به انواع آسفالت و ویژگی های آزمایشگاهی آن کمک شایانی در انتخاب نوع آسفالت  مصرفی و هم چنین هزینه آسفالت کاری کوچه و خیابان می کند.

هم چنین یکی دیگر از نکات موثر در آسفالت کوچه و خیابان انتخاب یک تیم آسفالت کاری حرفه ای و متخصص می باشد. افراد متخصص در امور آسفالت کوچه و خیابان در تهران و کرج، می توانند. با توجه به میزان تردد و ترافیک کوچه ها و خیابان ها آسفالت مناسب را پیشنهاد دادند. در مراحل اجرای آن با استفاده از بهترین تجهیزات و به روز ترین ماشین آلات پروژه های آسفالت کاری را اجرا نمایند.

اگر برای کوچه ها و خیابان های محل و شهر خود نیازمند آسفالت و آسفالت کار با تجربه هستید. کافی است با متخصصان این حوزه در تماس باشید و از آنها در خصوص انواع آسفالت و هزینه آسفالت کاری کوچه و خیابان سوالات لازم را بپرسید.

قیمت آسفالت کوچه و خیابان بسیار متغییر است و برای هر محله و شهر تفاوت دارد. استفاده از منابع اصلی فروش آسفالت کمک می کند که قیمت های مطمئن تری را در اختیار داشته و بهتر تصمیم گیری نماییم.

یکی از گروه های بسیار خوب جهت نصب و اجرای آسفالت کوچه و خیابان که تجربه ی بسیار بالایی در این زمینه دارند را انتخاب کنید. به این منظور می توانید با شماره های 09128592911 و  09388274213 در تماس باشید و راهنمایی های لازم را از آنها بخواهید.

 

آسفالت و انعطاف پذیری

 

آسفالت انعطاف پذیر ، سازگار ، متنوع ، قابل تنظیم و آماده برای تأمین نیازهای روسازی است. روکش های آسفالت با داشتن امکان ساخت در شب و بدون زمان طولانی برای پخت بتن ، روکش آسفالت انعطاف پذیری لازم برای کنترل تمام سطوح ترافیک را ارائه می دهند. می توان آنها را به سرعت نگهداری یا تعمیر کرد.

4.8/5 - (18 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *