آیا از قیمت آسفالت مطلع هستید؟ آیا می دانید آسفالت متری چند است و هر تن آسفالت چند متر مربع را پوشش می دهد؟ اگر تمایل دارید که پاسخ این سوالات را بیابید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

قیمت هر تن آسفالت متری چند است؟

 

اگر در پی یافتن قیمت آسفالت به صورت تناژ هستید باید ابتدا نوع آسفالت مورد نظر خود را مشخص کنید. هم چنین باید در نظر داشته باشید که قیمت هر متر مربع آسفالت در تهران با قیمت هر متر مربع آسفالت در کرج متفاوت بوده و نمی توان قیمت های یکسانی را در این خصوص ارائه نمود.

این مسئله که هر نوع آسفالت قیمت متفاوتی داشته و برای دست یابی به آن باید قیمت روز آسفالت را داشت، امری مهم و ضروری به حساب می آید. برای تهیه لیست قیمت های آسفالت ابتدا نگاهی به آسفالت و انواع آن می اندازیم.

آسفالت یک لایه بسیار مقاوم برای راه سازی و جاده سازی و محوطه سازی به حساب می آید. که از مخلوط کردن سنگدانه های متخلف شن و ماسه با قیر از درجه خلوص مشخص و استانداردی تهیه می گردد. در حالت کلی سه نوع آسفالت اصلی موجود است که در پروژه های متخلف آسفالت کاری به کار می رود. آسفالت سرد، آسفالت گرم و آسفالت حفاظتی.

برای تهیه آسفالت گرم باید مواد تشکیل دهنده ی آسفالت یعنی شن، ماسه و سایر سنگ دانه ها را در کارخانه و با درجه حرارت بالا با هم مخلوط کنیم. سپس آسفالت گرم شده را باید به سرعت به محل مورد نظر برای آسفالت کاری منتقل کرده و عملیات آسفالت کاری را آغاز کرد.

تهیه ی آسفالت سرد  نیازی به حرارت بالا ندارد. این آسفالت را می توان در محل مورد نظر برای آسفالت کاری مخلوط کرده و آماده نمود.  

آسفالت حفاظتی در واقع نوعی آسفالت برای حفاظت از تخریب و استهلاک آسفالت است و به رو سازی آسفالت نیز شهرت دارد.

 

هر تن آسفالت چند متر مربع را پوشش می دهد؟

معمولا کسانی که اقدام به خرید آسفالت و تعریف پروژه های آسفالت کاری می کنند، ارگان های دولتی، خصوصی و یا خصولتی هستند که می بایست متناسب با بودجه ای که در اختیار دارند، خرید آسفالت خود را انجام دهند.

دانستن این که هر تن آسفالت متناسب با چند متر مربع خیابان است و برای هر خیابان با متراژ مشخص چه مقدار آسفالت به کار می رود بسیار مهم به نظر می رسد. بنا بر این همواره کارشناسان عرصه ی آسفالت و آسفالت کاری معمولا قیمت هر متر مربع آسفالت در تهران و قیمت هر متر مربع آسفالت در کرج را بر آورد کرده و سپس قیمت روز آسفالت را بیان می کنند.

یکی دیگر از نکاتی که نصابان به آن توجه می کنند، هزینه هر متر مربع آسفالت است. این هزینه با توجه به زیرسازی لایه های اصلی و هم چنین نوع آسفالت مصرفی محاسبه خواهد شد.

این مطلب را بخوانید :  آسفالت در عباس آباد - اندیشه | 09128592911

نصابان آسفالت همواره به این سوال متقاضیان که آسفالت متری چند است. پاسخ درست و منطقی داده و بدون تحقیق و بررسی به سوالات جواب نمی دهند. بنا بر این استفاده از آسفالت های با کیفیت و نوع مرغوب از جمله نکات مهم و موثر می باشد.

همیشه باید توجه داشت که آسفالت باید مناسب آن معابر باشد. یعنی در هر قسمت راه گاهی باید از نوع خاصی آسفالت استفاده کرد و نمی توان در همه ی قسمت های راه از یک نوع آسفالت استفاده نمود. پس برای پیش برد راه سازی و جاده سازی بهتر بایستی به این نکات نیز به دقت توجه شود.

 

آسفالت متری چند است؟

مزایای استفاده از رو سازی آسفالت

جاده ها وظیفه مهمی را در جامعه مدرن انجام می دهند. که تحرک بیشتری را برای مردم ، کالاها و خدمات فراهم می کند. اینها نقشی اساسی در پیشرفت اروپا داشته و رشد اقتصادی – اجتماعی را ادامه می دهند. به همین خاطر باید قیمت روز آسفالت را از منابع معتبر پرسید.

سطوح آسفالت جاده مزایای بسیاری از جمله بهره وری هزینه ، کاهش آلودگی صوتی و راحتی را دارد. استفاده از مواد آسفالت در ساخت و نگهداری راه ها می تواند مزایایی را برای کلیه کاربران جاده و محیط زیست بهبود بخشد. مزایای آسفالت به سادگی به ارزش برتر می افزاید.

آسفالت ایمن ، روان و بادوام است. می توان آن را ساخت تا به طور نامحدود دوام بیاورد. آسفالت برای ساخت و نگهداری سریع است و پیمانکاران آسفالت می دانند که چگونه “از مناطق ساختمانی وارد و خارج شوند”. آسفالت سنگفرش سبز است: تا 100٪ قابل استفاده مجدد است. قابل بازیافت علاوه بر این ، انعطاف پذیری و فن آوری های جدید باعث شده است. که آسفالت تنها گزینه پایدار روسازی باشد.

آسفالت به طور مداوم سواری آرام و ساکت و انتظاری را که از این محصول انتظار دارند به عموم رانندگان می دهد. آسفالت روسازی انعطاف پذیر است که در چندین لایه ساخته شده است. جریان مداوم مواد در حال حرکت از طریق روکش آسفالت است.

 اتصالات ساختاری تکراری ، بافت سطح پر سر و صدا و انفجار با این روش ساخت از بین می رود. این روش ساخت ، سواری نرم و آرام را با مقاومت غلتکی کم ایجاد می کند. که کاهش 5 درصدی مصرف سوخت و انتشار دی اکسید کربن را برای وسایل نقلیه عبوری امکان پذیر می کند.

این ویژگی ها به نفع کاربران فرودگاه نیز است. باند های آسفالت و تاکسی ها به معنای فرود ایمن تر و برخاستن هستند. زیرا چنین سطحی صاف تر و نگهداری آنها آسان تر است.

این مطلب را بخوانید :  نحوه ایزوگام دور ناودان

 

آسفالت متری چند مقرون به صرفه است؟

 

آسفالت دارای هزینه اولیه کم ، طولانی مدت است ، و به دلیل قابلیت بازیافت آن ، ارزش باقیمانده بیشتر از سایر روسازی ها است. به همین خاطر پرسیدن سوال آسفالت متری چند می باشد، سوالی منطقی است.

آسفالت اصلاح شده حاوی قیر زیادی است و گرمایش مجدد و استفاده مجدد از آن ساده است. بنابراین آسفالت احیا شده ماده اولیه با ارزشی است زیرا قیر گرانترین ماده تشکیل دهنده آسفالت است. به همین دلایل استفاده مجدد از آسفالت احیا شده صرفه جویی قابل توجهی ایجاد می کند. خصوصاً اگر مسافت حمل و نقل آسفالت قدیمی اصلاح شده به طور منطقی کوتاه باشد. آگاهی از قیمت روز آسفالت کمک شایانی می کند.

آسفالت حاوی آسفالت احیا شده به همان اندازه جدید است. استانداردها و مقررات صنعت آسفالت استفاده از آسفالت احیا شده به عنوان ماده اولیه در تولید آسفالت را ترجیح می دهد. الزامات کیفیت یکسانی در مورد آسفالت ساخته شده از مواد جدید و آسفالت حاوی آسفالت احیا شده وجود دارد. باعث می شود آسفالت مورد استفاده مجدد به همان آسفالت جدید با کیفیت ، تمیز و با دوام باشد.

استفاده مجدد از آسفالت باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های مواد و تدارکات می شود. در واقع هزینه هر متر مربع آسفالت را کاهش می دهد. این صرفه جویی ها به خصوص به دلیل صرفه جویی در قیر جدید ، استفاده مجدد از آسفالت را به صرفه می کند. استفاده مجدد از کل نیز پس انداز می کند. به ویژه در کشورهایی که مجبورند آن را وارد کنند. استفاده مجدد از آسفالت باعث کاهش نیاز و هزینه حمل و نقل می شود و باعث کاهش قابل توجه انتشار همزمان می شود.

در ادامه باید به این نکته توجه داشت که اگر می خواهید پاسخ سوال خود را در خصوص آسفالت متری چند است دریافت کنید می توانید با شماره های 09128592911 و  09388274213 تماس بگیرید. در مورد انواع قیمت روز آسفالت و هزینه هر متر مربع آسفالت اطلاعات لازم را کسب نمایید. هم چنین می توانید تمامی سوالات خود را در این زمینه مطرح نموده و پاسخ های درست دریافت کنید.

 

نکاتی در مورد روسازی آسفالت

 

روسازی های آسفالت عملکردی را که آژانس ها، طراحان ، مالکان و رانندگان خواستار آن هستند ، ارائه می دهند. یک راه حل برای کل شبکه حمل و نقل ، آسفالت ماده ای کاملاً قابل بازیافت است که روسازی ایمن ، صاف و سریع ساخت را برای بهینه سازی هزینه ها ، اجتماع و محیط فراهم می کند. جاده های آسفالت راه حل های اثبات شده ای هستند که برای بودجه ، جامعه و آینده شما مناسب هستند.

 

5/5 - (56 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *