بارش باران اصولاً کلیه برنامه های ساختمانی و راه سازی را مختل می کند. اما در این مقاله می خواهیم شما را با خدمات آسفالت در هوای بارانی و شرایط اجرای آن آشنا کنیم.

 

آسفالت در هوای بارانی چرا و چگونه؟

 

یکی از دغدغه های اصلی پیمانکاران تحویل به موقع کار به کارفرمای مربوطه است. اما گاهی این وقت شناسی دست خوش تغییراتی می شود. آب و هوای بارانی می تواند تمام برنامه ریزی های پیمانکاران را برای تحویل پروژه هایشان دچار اختلال کند. به خصوص اگر این پروژه ها مربوط به آسفالت در هوای بارانی باشد.

همه می دانیم آسفالت در زمستان کار دشواری است. اما با تدبیر آسفالت کاران حرفه ای این امر امکان پذیر خواهد بود. پیش از آن بهتر است کمی در مورد یکی از اجزای اصلی آسفالت یعنی قیر آشنا شویم. قیر ماده ای است که دمای هوا روی آن تاثیر بسیار زیادی دارد. به همین خاطر اگر آسفالت در هوای سرد را در دستور کار خود دارید باید با قیر مورد استفاده در آسفالت بیشتر آشنا شوید.

قیر امولسیونی اصلاح شده پلیمری  دسته خاصی از امولسیون های قیری است. چندین راه برای تهیه قیر امولسیونی اصلاح شده پلیمری  وجود دارد. یکی از این راه های ممکن، امولسی فای کردن قیر اصلاح شده پلیمری  است. این روش شامل افزودن امولسیفایر اضافی به فاز بایندر است.  بنا بر این در روش اجرای آسفالت موثر بوده و آسفالت ریزی در هوای سرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

در امولسیون های سریع تنظیم، خواص قیر اصلاح شده پلیمری  به هنگام شکست امولسیون بهبودیافته و اجزاء پلیمر در داخل قیر اصلاح شده پلیمری  پراکنده می شوند. راه حل دیگر افزودن یک لاتکس به قیر امولسیونی، خواه قبل از مرحله آسیاب کلوئیدی و یا پسازآن است. آسفالت در هوای بارانی را باید با استفاده از تیم های حرفه ای انجام داد.

 

آسفالت در هوای بارانی را جدی بگیریم

 

امولسیون سازی در این روش بدون هیچ مشکلی انجام می پذیرد. در تمام موارد، نتایج به دست آمده از قیر امولسیونی اصلاح شده پلیمری  نشان دهنده بهبود خصوصیات رئولوژیکی مواد باقیمانده پس از شکست است. این بهبودها شامل افزایش نقطه نرمی، افزایش چسبندگی و بهبود مقاومت آن در مواجهه با بارهای ترافیکی است. در پروژه های آسفالت در هوای سرد نیز باید به این موارد توجه داشت.

طراحی و تولید قیر امولسیونی اصلاح شده پلیمری  به منظور دستیابی به خصوصیات مدنظر باید با دقت انجام گیرد. به طورکلی، تولید قیر امولسیونی اصلاح شده پلیمری  نسبت به تولید قیر امولسیونی اصلاح نشده، سخت تر است.  آسفالت در هوای بارانی نیازمند تدابیر بسیار زیادی می باشد.

این مطلب را بخوانید :  آسفالت در زنجان جنوبی - قیمت آسفالتکاری-هزینه آسفالت-پیمانکار آسفالت کاری

رفتار شکست قیر امولسیونی اصلاح شده پلیمری شبیه به قیر امولسیونی اصلاح نشده است با این تفاوت که برای امولسیون اصلاح شده با لاتکس، کنترل مورفولوژی به منظور دستیابی به یکفاز پیوسته غنی از پلیمر با مصرف پلیمر به میزان کم )حدود 2 تا 3 درصد( امکان پذیر است.  اجرای آسفالت در هوای سرد ممکن است گاهی به شکست بیانجامد.

در حالی که این نوع از مورفولوژی را می توان تنها از طریق فرآیند داغ با مصرف پلیمر به میزان حدود 6 درصد به دست آورد. در حال حاضر، قیر امولسیونی اصلاحشده پلیمری  برای چندین دهه است که به طور موفقیت آمیزی در صنعت ساخت آسفالت جاده به کار گرفته می شود.  در شرایط دشوار همواره باید به فکر راه چاره بود. آسفالت در هوای بارانی می تواند چاره ساز باشد.

قیر امولسیونی اصلاح شده پلیمری نشان دهنده دسته ویژه ای از بایندر ها با عملکرد بالا هستند که برای  به کارگیری در مراحل پایانی آسفالت کاری مانند Chip seals و یا Micro Surfacing در ساخت آسفالت جاده هایی که تحت شرایط ترافیکی سنگین قرار هستند، ارجحیت دارند.

 

آسفالت در هوای بارانی و سرد

قیر مناسب آسفالت کاری کدام است؟

 

تاکنون قیر امولسیونی پرمصرف ترین بایندری است که در فناوری آسفالت سرد، استفاده به صورت لایه پوششی در بسیاری از کاربری ها، Micro Surfacing ، Chip seals و … به کار گرفته شده است.  معمولا در پروژه های آسفالت در هوای سرد از آسفالت سرد استفاده می شود.

به طورکلی تکنولوژی سرد به عنوان یک فناوری ساخت و ساز دوست دار محیط زیست شناخته می شود؛ زیرا این فناوری به کاهش مصرف انرژی به لطف دمای کاربری کمتر و استفاده از سنگدانه های مرطوب، کاهش تولید دود و انتشار آن به داخل اتمسفر و بنابراین کاهش مخاطرات زیست محیطی کمک می کند.  در نتیجه بهترین آسفالت برای آسفالت در زمستان استفاده از همین نوع محیط زیستی است.

به صورت کمی توسط اتحادیه بین المللی قیر امولسیونی اعلام شده که تولید هر تن مخلوط آسفالت داغ اصلاح نشده معمولی باعث انتشار 21 کیلوگرم دیاکسید کربن در جو و مصرف انرژی به میزان MJ/t 277 می شود. این در حالی است که به موازات آن، تولید هر تن مخلوط آسفالت سرد تنها باعث انتشار 3 کیلوگرم دیاکسید کربن و مصرف انرژی به میزان MJ/t 27 می شود. اما در آسفالت در هوای بارانی این طور نیست.

 با این حال، هنوز هم در چشم مصرف کننده نهایی، تکنولوژی سرد به صورت یک روش بسیار فنی به نظر رسیده و درنتیجه گمان می کند که این فناوری از خطر فنی بالایی برخوردار است. به عنوان نتیجه گیری می توان گفت که این فناوری به طور اساسی در یک محدوده و مقیاس کوچک و اغلب در جاده های ثانویه به کار گرفته می شود.  در حالی که می توان روش اجرای آسفالت در هوای سرد را مورد مطالعه قرار داد.

این مطلب را بخوانید :  آسفالت در ظهیرآباد -قیمت آسفالتکاری-هزینه آسفالت-پیمانکاری آسفالت

 

مثال های تکمیلی

 

به طور مثال، مخلوط امولسیون-گرانول به طورکلی در فرانسه به علت مقاومت خستگی عالی که دارد برای تقویت و بازسازی به کار گرفته می شود مورد استفاده تحت شرایط سخت ترافیکی است روشن تر است. یکی از راه ها برای بهبود استفاده از تکنولوژی سرد در آسفالت جاده هایی که تحت شرایط ترافیکی سنگین قرار خواهند گرفت، به کارگیری بایندری با عملکرد بالا مانند قیر امولسیونی اصلاح شده پلیمری در آسفالت در هوای بارانی است.

در حقیقت، Micro Surfacing بکار گرفته شده در بزرگراه ها اغلب بر پایه قیر امولسیونی اصلاح شده پلیمری است. به طور مشابه، Chip seals که تحت فشار بار ترافیک قرار دارد نیز مبتنی بر قیر امولسیونی اصلاح شده پلیمری است. لذا می توانیم قیمت آسفالت ریزی در هوای سرد را نیز ملاک قرار دهیم.

با توجه به این پیش زمینه و در نبود آمار جهانی دقیق و مستند، برآورد خام تولید جهانی قیر امولسیونی اصلاح شده پلیمری به صورت زیر است: طبق اعلام اتحادیه بین المللی قیر امولسیونی، طی سال 2005 میلادی در حدود 8 میلیون تن قیر امولسیونی در کل کشورها مورداستفاده قرار گرفت که این بدان معناست که حدود 6 درصد از بایندر مصرف شده به این شکل بوده است.

 ازآنجاکه حدود 10 درصد از بایندر قیری به صورت قیر اصلاح شده پلیمری  بوده، می توانیم تقریباً تخمین بزنیم که در حدود 800000 تن قیر امولسیونی اصلاح شده پلیمری در جهان طی سال 2005 میلادی تولیدشده است. که می توان از این حجم تولید در پروژه های آسفالت در زمستان نیز استفاده کرد.

 

معرفی پیمانکار

 

اگر در پی استفاده از پیمانکاران و آسفالتکاران خوب و حرفه ای هستید که بتوانند پروژه های آسفالت در هوای سرد را کامل و بی عیب و نقص انجام دهند، کافی است با شماره تلفن های 09128592911 و 09388274213 تماس بگیرید و از آنها پیگیری کنید که چه نوع قیری مناسب برای آسفالت در هوای بارانی است. آنها اطلاعات کامل تری را در این زمینه دارند.

5/5 - (8 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!