همواره تعمیر در هر کاری و هر صنعتی کم هزینه تر از تعویض بوده است، در این خصوص تعمیرات ایزوگام نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنا بر این در ادامه ی مقاله با راه کارهای ارزشمندی در این زمینه آشنا خواهید شد.

 

تعمیرات ایزوگام از چه جهت مهم است؟

 

یکی از مهمترین قسمت های نگهداری سقف در شرایط عالی ، اطمینان از ضدآب بودن مناسب آن است. هرگونه آسیب رساندن به آب شما را قادر می سازد برای سقف شما و به نوبه خود ، برای استفاده از قسمت های دیگر خانه شما لازم است ، کاملاً ضروری است که شما را با کیفیت بالا نصب می کنید. بسته به سقف تخت دارید یا سقف شیب دار دارید ، برای محافظت صحیح از سقف خود ، باید از مواد مختلف عایق کاری استفاده کنید.

پیمانکاران حرفه ای در امور مربوط به تعمیر ایزوگام می توانند خدمات مرمت و بازسازی سقف با کیفیت بالا را ارائه دهند و ما همیشه قادر خواهیم بود اطمینان حاصل کنیم که سقف شما تمام ضد آب بودن مورد نیاز را دارد. ما می فهمیم که سقف شما چقدر برای خانه مهم است ، بنابراین این کار را آسان نمی گیریم. ما به شما کمک می کنیم روش مناسب ضد آب بودن سقف را تعیین کنید ، سپس مطمئن شوید که به درستی نصب شده است.

 

بسیاری از روش ها و مواد عایق کاری موجود ، از جمله:

عایق فیلم

غشاهای پلیمری

لاستیک آب دوست

عایق رطوبتی سطح (اکریلیک ، قیر ، لاستیک سیلیکون ، ماستیک پلی اورتان و غیره)

مواد ضد آب اسپری شده (پلی اوره ، فرمول های اکریلیک ، لاستیک مایع و غیره)

مواد تزریق شده (پلی اورتان ، رزین های سیلیکات ، سیمان ، امولسیون ها و غیره)

مواد نفوذناپذیر

در هر صورت از هر مواد و عایقی برای عایق کاری استفاده می کنید، باید در نظر داشته باشید که تعمیر ایزوگام بسیار ساده تر و راحت تر از تعویض آن است.

 

دلایلی که تعمیر سقف ضروری است

 

1) تعمیرات سقف به دلیل نشتی

اولین و مهمترین دلیل نشتی است که به دلیل اتصالات در سقف ایجاد می شود. اگر سقف شیب دار باشد ، در اتصالات و محل اتصال احتمال وجود دارد.

یکی از دلایل شکستن کاشی های سقف فرسودگی ساده است. علاوه بر فرسودگی ، شرایط سخت آب و هوایی ممکن است باعث از بین رفتن کاشی ها شود. اگر سقف مسطحی باشد ، احتمال نشت به دلیل ضعف در کار یا به دلیل سردی اتصالات بتن است.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام روی شیروانی

2) سقف در اثر خسارات وارده برطرف می شود

اگر سقف ها از ورق سیمان آزبست از مواد پلی کربنات دیگر ساخته شده باشند ، احتمال نشت به دلیل شل شدن اتصالات در اثر باد است. همچنین گاهی اوقات پیچ های اتصال شل می شوند و باعث ایجاد سوراخ های بزرگتر می شوند و نشت ایجاد می کنند.

دلیل دیگر این است که اگر از کاشی های سقف آسیب دیده مراقبت نشود ، آب می تواند به سقف نفوذ کند و در نهایت ، هر آبی که در زیر کاشی های سقف جمع شده باشد ، به تیرها ، از سقف ها و یک خانه نفوذ می کند. مقدار زیادی خسارت می تواند توسط کاشی های شکسته ، سست ، گمشده یا در آب ایجاد شود.

 

اگر به مدت طولانی اجازه نفوذ آب به کاشی های سقف داده شود ، ممکن است ساختار خانه آسیب ببیند. برای جلوگیری از هرگونه آسیب غیرضروری به آب ، باید کاشی های سقف را به طور منظم نگهداری کرد. همچنین هر کاشی آسیب دیده باید سریع تعویض شود.

معمولا قیمت تعمیر ایزوگام ارزان تر و مقرون به صرفه تر از عایق کاری مجدد می باشد. برای این کار باید بدانیم که از چه مواردی استفاده کنیم.

 

عوامل موثر بر هزینه تعمیرات ایزوگام

 

موارد زیر چند عامل موثر بر هزینه تعمیر ایزوگام است:

 

  • مساحت تعمیر: ممکن است هزینه منطقه کمتر شود.
  • موادی که به عنوان مواد سقف استفاده می شود (به عنوان مثال ، تعمیرات سقف کاشی یا فلز ممکن است هزینه بیشتری نسبت به تعمیرات زون آسفالت داشته باشد)
  • هزینه های اضافی (در صورت وجود): زیرانداز ، غلاف ، ناودان ، عایق ، آسیب داخلی سازه یا سقف
  • موقعیت سایت و شرایط کار

تصمیم گیری بین تعمیر ایزوگام در مقابل تعویض ایزوگام

 

به نظر می رسد در موارد عمده تعمیرات ایزوگام گزینه بهتری است. این گزینه به دلیل کاربرد کمتر، بهتر است. اما گاهی اوقات حتی پس از تعمیر ، نیاز به تعویض ایزوگام وجود دارد که هزینه بیشتری دارد. در صورت آسیب زیاد ، گزینه بهتر تعویض ایزوگام است.

مورد دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد ، قدمت عایق است. اگر بیش از 20 تا 25 سال سن دارد ، بهتر است گزینه تعویض را انتخاب کنید تا تعمیر. در چنین شرایطی ، بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد تعمیر یا تعویض ایزوگام ، به بیش از یک نمایندگی حرفه ای مشاوره ای مراجعه کنید.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام در کهریزک | 09128592911

 

تعمیرات ایزوگام مهم استروش های تعمیر ایزوگام تخت

تعمیر بام لاستیکی

بام مالش شامل محصولاتی مانند EPDM ، قیر اصلاح شده و سایر محصولات بام موجود به صورت مواد نازک و لاستیکی مانند است. برای نشت و سوراخ های جزئی ، سقف ساز معمولاً از یک آستر و پچ چسب برای آب بندی محل آسیب دیده استفاده می کند.

روش دیگر ، سقف سازی ممکن است از چسب مخصوص برای ترمیم سوراخ ها یا ترک های کوچک استفاده کند. تعمیرات بزرگتر اغلب نیاز به تعویض کل قسمت بام لاستیکی و درزگیری مجدد درزها دارند.

تعمیر ایزوگام پیش ساخته

استفاده از یک تکه توری فلزی به همراه لایه های اضافی از مواد آسفالت می تواند به حل بسیاری از مشکلات نشتی و ترک خوردگی کمک کند. همچنین ممکن است سقف انداز از یک پوشش مقاوم در برابر آب و اشعه ماورا UV بنفش استفاده کند تا بیشتر از سقف در برابر آسیب های بعدی محافظت کند.

لطفاً توجه داشته باشید که تعمیرات ایزوگام تخت ماهیتاً موقتی است. این ممکن است عمر عایق را برای چند سال دیگر افزایش دهد اما اگر ایزوگام تخت شما شروع به خراب شدن کرده است ، آماده باشید که به محض استطاعت هزینه آن را کاملاً تعویض کنید.

تعمیر سقف کاشی

به منظور جلوگیری از تعویض یک سقف کامل ، کاشی ها باید به سرعت تعمیر شوند. به محض مشاهده تاب خوردگی ، ترک خوردن ، افتادن یا بریده شدن کاشی ، با یک پیمانکار تماس بگیرید.

اگر متوجه شده اید که کاشی افتاده یا تاب خورده است ، تعمیر این کاشی ها بدون تعویض یک سقف کامل امکان پذیر است. در غیر این صورت ، آب زیر هر کاشی سقف آسیب دیده شروع به تراوش می کند و این ممکن است در سالهای آینده نیاز به تعویض کل سقف داشته باشد.

اگر در داخل خانه نشانه هایی از آسیب به آب مشاهده کردید ، سقف کاشی شما قابل تعمیر نیست. تا زمانی که آب به ساختار خانه شما نفوذ کرده باشد ، ممکن است برای ترمیم کاشی های آسیب دیده خیلی دیر باشد.

هزینه تعمیر ایزوگام و قیمت تعمیر ایزوگام معمولا مقرون به صرفه است و می توان آن را به نوعی صرفه جویی دانست. اما اگر می خواهید در تصمیم گیری خود مصمم باشید،  بهتر است ابتدا با پیمانکاران و تیم های حرفه ای ایزوگام کاری در تماس باشید. تماس با شماره های 09128592911 و  09388274213 می تواند به شما جهت گیری مطلوب و مناسبی را ارائه نماید.

4.9/5 - (51 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *