امروزه برای زیباسازی فضاهای شهری اقدامات زیادی انجام می گیرد. یکی از این اقدامات که بر جلوه ی بصری شهر تاثیر زیادی می گذارد، اجرای انواع جدول گذاری است. در واقع جدول گذاری به منظور و برای موارد مختلفی انجام می گردد. تفکیک فضاهای پیاده رو با خیابان، ایجاد آبراهه در خیابان ها، جداسازی خیابان های دو طرفه و غیره از این دست موارد می باشد.

 

شناخت و اجرای انواع جدول گذاری

در ابتدا لازم است که انواع جدول گذاری را بشناسیم. اصولا جدول گذاری برای اهداف مختلفی انجام می شود. و در دل هر هدفی، نوع اجرا متفاوت خواهد بود. بنا بر این شناخت اهداف در این زمینه بسیار مهم است. در واقع این کار، جزء دسته فعالیت های ساختمانی و تاسیسات است.

برای اجرای انواع جدول گذاری، معمولا از بلوک های سیمانی از قبل آماده شده استفاده می کنند. این بلوک ها را در طرح ها و اندازه های متفاوت برای کاربردهای مختلف می توان تهیه کرد. جدول گذاری نهری یکی از انواع خاصی است که برای ایجاد راه آب در خیابان ها و کوچه ها استفاده می شود.

جدول گذاری نهری، معمولا در خیابان ها به صورت جوی آب دیده می شود. در این نوع از جدول کشی، با بلوک های سیمانی دو ردیف موازی ایجاد می کنیم. به طوری که همانند یک نهر با عمقی بین نیم متر تا 70 سانت باشد. عرض آن را نیز باید با توجه به عرض خیابان و پیاده رو تنظیم کنیم.

در مجموع اجرای انواع جدول گذاری نیازمند دقت و تخصص است. شرکت پردیسان ارائه دهنده انواع جدول های سیمانی می باشد. متخصصان بسیار زیادی را در این زمینه پرورش داده است. همه ی این متخصصان با تجربه هستند. بنا بر این شما می توانید با توجه به نیاز خود از متخصصان مختلف استفاده نمایید.

هم چنین کاربرد جدول و آگاهی از آن کمک های زیادی به انتخاب نوع جدول مناسب می کند. در این حالت باید بدانید که چه نوعی از جدول خوب است. از آنجایی که بیشتر پروژه های جدول گذاری خیابان بر عهده شرکت های وابسته به شهرداری است، باید توجه داشته باشید که شما با یک نهاد دولتی وارد قرارداد می شوید.

 

اجرای انواع جدول گذاری و هزینه های آن

در صورتی که در طرح ها و پروژه های شهرداری برای اجرای انواع جدول گذاری قرارداد بستید. باید به فکر برآورد هزینه های آن باشید. خرید سیمان و بلوک سیمانی باید از شرکت های معتبر انجام شود. شرکت های مختلفی در این زمینه دست دارند. آنها می توانند بلوک های سیمانی خود را به قیمت های مختلفی عرضه کنند.

در صورتی که قرارداد شما برای جدول گذاری کتابی بسته شده است. شما باید در مورد این نوع پروژه ها اطلاعات کافی داشته باشید. این نوع پروژه ها نیازمند بلوک های سیمانی متفاوتی است. که کنار هم قرار گرفته و شکلی شبیه به یک کتاب باز شده را تشکیل می دهد.

قراردادهای مربوط به جدول گذاری کانیو نیز به روش های مختلفی قابل اجرا است. اجرای این نوع جدول گذاری ها را باید به عهده ی یک متخصص گذاشت. تا با استفاده از تجربه ی کاری خود یک کار تمیز و خوب را اجرا نماید. این نوع از کارها نیازمند ضمانت نامه ی اجرایی می باشد. هزینه های بسیار زیادی را در بر می گیرد.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام در تهران ویلا - 09128592911

و اصولا کسانی می توانند آنها را به عهده بگیرند که از قبل اجرای انواع جدول گذاری را در رزومه کاری خود داشته باشند. برای گرفتن قرار دادهای دولتی باید ضمانت نامه معتبر بانکی را ارائه کنیم. برای دریافت ضمانت نامه با توجه به مبلغ قرارداد باید وجه نقد را در بانک بلوکه کرد. اگر مبلغ قرارداد بالاتر باشد، باید روی ملک ضمانت نامه گرفت.

در جدول گذاری تک جدول همان طور که از نامش پیداست باید تنها از یک بلوک سیمانی استفاده کرد. این نوع از پروژه ها برای فضاهایی استفاده می شوند که نیاز به دو ردیف بلوک ندارند. تنها یک ردیف بلوک چیده می شود. این یک ردیف می تواند برای ایجاد باغچه باشد یا جداسازی دو خیابان از یکدیگر.

 

اجرای انواع جدول گذاری

 

فرآیند محوطه سازی شهرک های مسکونی

یکی از مواردی که باید در مورد آن اطلاعات کافی بدست آورید در مورد روش های محوطه سازی است. محوطه سازی شامل موارد مختلفی می شود. یکی از این موارد جدول گذاری است. از آسفالت کاری گرفته تا مواردی نظیر پارک سازی، جدول گذاری نهری، کتابی و …. همه جزئی از فرآیند محوطه سازی به حساب می آیند.

شهرک های مسکونی تازه ساز نیازمند جدول گذاری نهری می باشد. چرا که هر شهرک تازه تاسیس برای جوی آب و آب راه سازی نیازمند این گونه پروژه ها می باشند. به هر صورت باید توجه داشته باشیم که در جدول گذاری به همه ی نکات مهم توجه کنیم.

هم چنین در شهرک های مسکونی جدول گذاری کانیو نیز مرسوم می باشد. در واقع تمامی انواع نیز برای راه اندازی یک شهرک مسکونی نیاز می باشد. استفاده از این جداول بسیار در زیباسازی محیط شهرک بسیار تاثیر گذار است. لذا می توانیم هر نوع را انتخاب کنیم.

محوطه سازی شهرک های مسکونی نیازمند جدول گذاری تک جدول نیز هست. برای برخی فضاها و محوطه های شهرک باید به همه ی فضاها توجه کرد. هر جا که نیازمند جدول باشد، باید جدول مناسب را طرح ریزی کرده و از آن استفاده کرد.

در شهرک های مسکونی یکی از جلوه های ویژه، ایجاد باغچه و کاشت گل و گیاه است. برای این منظور از جدول گذاری باغچه استفاده می شود. که بسیار مرسوم می باشد. لذا اجرای انواع جدول گذاری در این نوع شهرک ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پس می توان گفت برای داشتن یک شهرک زیبا و استاندارد، استفاده از روش های مختلف محوطه سازی مهم است. به خصوص جدول گذاری نقش بسیار مهمی را در این روند ایفا می کند. لذا اگر می خواهید محوطه ای زیبا برای شهرک خود بسازید، کافی است با شرکت پردیسان در تماس باشید.

 

هزینه ها و قیمت ها

در این بخش می خواهیم در خصوص هزینه جدول گذاری اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این هزینه بستگی به نوع اجرای انواع جدول گذازی دارد. کارشناسان شرکت در این بخش می توانند به شما کمک زیادی کنند. آنها می توانند لیست قیمت را در اختیار شما قرار دهند.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام در منطقه ۱۵ | 09128592911

لیست قیمت جدول گذاری شامل تمامی انواع آن می شود. در این لیست می توانید قیمت بلوک های سیمانی را نیز به تنهایی داشته و محاسبه نمایید. که این یعنی هر کارفرما پیش از آنکه پیمانکار به او قیمت دهد، قیمت را محاسبه کرده است.

اگر در خصوص انواع جدول گذاری باغ نیز سوالاتی دارید، با ما در تماس باشید. شرکت پردیسان با بیش از 20 سال تجربه در این زمینه و سایر زمینه های مرتبط با محوطه سازی در خدمت شما عزیزان می باشد. قیمت های ما قابل مقایسه با سایر شرکت های رقیب نیست. در ضمن کیفیت ارائه شده توسط متخصصان ما نیز ضمانت نامه ی کامل دارد. لذا می توانید به ما اطمینان کنید.

برای دسترسی به اجرای انواع جدول گذاری، با کارشناسان ما تماس بگیرید. هزینه جدول گذاری نیز بر اساس همین فاکتورها محاسبه خواهد شد. در این صورت شما می توانید آشنایی کاملی را در این زمینه بدست آورید. پس فرصت را از دست ندهید و تماس بگیرید.

 

ضوابط طراحی معماری الگوی خانه نمونه شهری

امکان یابی

 رعایت قوانین طرح‌های گسترش شهری تصویب شده

 رعایت قوانین محیط زیست پابرجا

 ممکن کردن تامین و دسترسی به جا به خدمت های عمومی و تاسیس های زیربنایی

رعایت نکته های مربوط  به پیش بینی سانحه‌خیزی از جمله زلزله، سیل، رانش و… .

 

زمین

 استفاده صحیح از زمین‌های شهری 

 بیشترین استفاده از تراکم در حیطه قوانین در زمین های مسکونی؛

مشخص کردن سرانه زمین مسکونی در منطقه های شهری 

 

زیربنای واحد مسکونی

زیربنای درست واحد مسکونی در سه سطح کلان‌شهرها و دیگر شهرهای منطقه های سردسیر و منطقه های گرمسیر به روش زیر مشخص میگردد:

 

 کلان‌شهرها، شامل شهرهایی با جمعیت بیشتر از یک‌میلیون نفر: در حدود ۷۵ متر‌مربع؛

 

شهرهای منطقه های سردسیر شمال و غرب کشور و نیز ناحیه های معتدل خزری: در حدود ۹۰ متر‌مربع؛

 

شهرهای منطقه های گرمسیر، شامل نواحی گرم و خشک مرکزی و نوار ساحلی جنوب کشور: در حدود ۱۰۰ متر‌مربع؛

 

 در صورت رعایت لازمیت های روش تفکیک، قوانین طراحی و معماری و… بیشترین زیربنای صحیح واحد مسکونی تا حدود ۵ متر مربع با تاییدیه سازمان مسکن و شهرسازی میتواند افزایش یابد.

 استان‌هایی که حد واسط بعد خانواده ها در آن حداقل ۲۰‌درصد بیشتر از میانگین ملی نقطه های شهری کشور میباشد. سطح زیربنای صحیح واحد مسکونی تا ۱۰‌درصد مساحت‌های مشخص شده در هر یک از منطقه های سه‌گانه بالا میتواند افزایش یابد.

حساب کردن زیربنای صحیح،محیط صحیح حصار شده قابل سکونت مورد توجه کار خواهد بود. مشتمل بر پیلوت‌ها، محیط های ورودی، راه پله‌ها، بالکن‌ها و محیط های مورد توجه قرار داده نمیشود.

طراحی معماری

 محفوظ کردن هویت بومی  توجه به خصوصیات اجتماعی – فرهنگی و مالی و اندازه گرفتن نیروی انسانی در طراحی محیط ها و بناهای مسکونی

 توجه به عامل های اقلیمی و محیطی در طراحی

 توجه به روش سکونت و مطابق کردن آن با زندگی کنونی و نیازهای متفاوت بهره‌برداران مختلف

4.8/5 - (5 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!