آیا می دانید مزایای استفاده از قیر زیر ایزوگام چیست؟ ما در این مقاله شما را در این زمینه راهنمایی خواهیم کرد و در مورد قیر، مزایای عایق بودن قیر و مقاوم سازی ایزوگام با استفاده از قیر برای شما نوشته ایم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

چرا قیر زیر ایزوگام؟

 

قیر یکی از عایق های بسیار خوب و قدیمی است که هنوز هم مورد استفاده در ساختمان سازی و عایق سازی است. استفاده از قیر زیر ایزوگام شرایطی دارد که ما قصد داریم آن شرایط را برای شما بیان کنیم. اما پیش از آن بهتر است کمی با این ماده ی اعجاب انگیز آشنا شوید.

قیر به علت خاصیت چسبندگی و هم چنین خاصیت ضد آب بودن، بسیار ماده مفیدی برای عایق کاری به شمار می رود. به همین خاطر حتی پس از روی کار آمدن عایق های جدید و پیش ساخته، باز هم عایق قیر به عنوان قیرکشی زیر ایزوگام جهت حفاظت از ایزوگام به کار می رود.

نانوتکنولوژی یک فناوری بهروز است که اکنون در سراسر دنیا کاربردهای فراوانی دارد. نانوتکنولوژی توانمندی تولید مواد، ابزارها و سیستم های جدید با در دسترس گرفتن کنترل آنها در سطح مولکولی و اتمی است. نانوتکنولوژی یکرشته جدید نیست بلکه رویکرد نوینی در تمام رشته هاست.  از جمله در قیرکشی زیر ایزوگام نیز به کار می رود.

برای این فناوری کاربردهایی در حوزه های مختلف مانند غذا، دارو، پزشکی، بیوتکنولوژی، الکترونیک، کامپیوتر، ارتباطات، حملونقل، انرژی، محیط زیست، صنعت و … برشمرده اند. آزمایش ها و تحقیقات پیرامون نانوتکنولوژی از اوایل دهه 80 قرن بیستم به طورجدی پیگیری شد ولی اثرات بی نظیر آن باعث شد که فناوری نانو به عنوان یکی از مهمترین اولویت های تحقیقاتی در دهه اول قرن بیست و یکم مطرح شود.

امروزه دانشمندان و مهندسان کاربردهای زیادی برای ساخت مواد با مقیاس نانو یافته اند و با استفاده از این مواد و قابلیت های خاص آنها نظیر توانایی بالاتر، وزن سبک تر و کنترل پذیری بیشتر قادر شده اند استفاده خوبی را برای این مواد بیابند. قیر زیر ایزوگام نیز یکی از مواردی است که می توان با نانو مقایسه نمود.

 

قیر زیر ایزوگام و تکنولوژی نانو

 

در چند سال گذشته، نانوتکنولوژی بهتدریج به حوزه صنعت اصلاح قیر واردشده است. تأثیرات چشم گیر نانو مواد در بهبود عملکرد و کارایی قیر آشکارشده است. برای اثبات این موضوع، بسیاری از دانشمندان تلاشهای مثبتی را درزمینه آماده سازی قیر اصلاح شده برای بررسی مکانیسم اصلاح و ثبت نتایج بهبود در عملکرد قیر، انجام داده اند. در خصوص قیمت قیر زیر ایزوگام ابتدا باید در مورد تاثیر نانو روی قیر بدانیم.

این مطلب را بخوانید :  آسفالت در ابوذر غربی-قیمت آسفالتکاری-هزینه آسفالت-پیمانکاری آسفالت کاری

در این بررسی، ابتدا نانو رس های مختلف مورد استفاده قرارگرفته در اصلاح قیر ارائه شده و به دنبال آن روش های استفاده شده برای ترکیب قیر با این مواد و درنهایت تأثیرات نانو مواد بر روی عملکرد قیر پایه توصیف شده و مکانیسم اصلاح نیز موردبحث و بررسی قرارگرفته است. بر مبنای نتایج تحقیقات موجود، تأثیرات پارامتر فرآیند آماده سازی بر روی سازگاری دو فاز در قیر اصلاح شده و پایداری سیستم قیر اصلاح شده شرح داده شده است.

در خصوص هزینه قیر زیر ایزوگام ابتدا باید در مورد نوع قیر مصرفی و میزان آن اطلاعاتی در دست باشد تا پس از آن بتوان در مورد پروژه های تعریف شده برای قیر نظریه صادر کرد.

 

 

قیر زیر ایزوگام 

نانو و تاثیر آن بر قیر زیر ایزوگام

 

نانو مواد دارای ویژگی های مورفولوژیکی در مقیاس نانو بوده و دارای خواص ویژهای در بعد نانو هستند. نانو مواد هم درزمینه دانشگاهی و هم در زمینه صنعت، علایق قابل توجهی را به خود جلب کرده اند که این علاقه مندی به علت ویژگی های مکانیکی منحصربه فرد، خاصیت حصار حرارتی، ویژگی های نوری، الکتریکی و مغناطیسی آنهاست. علم مواد و پژوهشگران حوزه تکنولوژی بر روی مواد از مقیاس ماکرو تا میکرو و یا نانو تمرکز کرده اند.

 قیر یک ماده سیاه تا تیره رنگ حاوی هیدروکربن ها با وزن مولکولی متفاوت و مشتقات غیرفلزی بوده که به حالت های مختلف مایع، شبه جامد و جامد یافت می شود. قیر معمولاً به عنوان یک ماده اتصال دهنده آلی برای ضد آب کردن، افزایش مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی به کار می رود.  هزینه قیر زیر ایزوگام گاه به خاطر استفاده از نانو متغییر خواهد بود.

ویژگی حساسیت دمایی و خواص فیزیکی آسفالت قیری در دماهای کاربری بالا و پایین می تواند بر عملکرد نهایی مخلوط تأثیرگذار باشد. برای بهبود عملکرد قیر و مخلوط آسفالت بتنی، افزودن اصلاح کننده هایی مانند پلیمر به آنها، به یک روش موردقبول در سال های اخیر تبدیل شده است.  به همین خاطر قیرکشی زیر ایزوگام توصیه ای برای افراد حقیقت طلب است.

در حقیقت، نانو کامپوزیت های پلیمری یکی از مهیج ترین موادی است که اخیراً کشف شده و خواص فیزیکی به هنگام اصلاح یک پلیمر با مقدار کم نانو رس در شرایطی که رس بهدرستی در سطح نانوسکوپی پراکنده شده باشد، به طور موفقیت آمیزی بهبود می یابد. نانو رس ها مواد معدنی طبیعی هستند. قیمت قیر زیر ایزوگام به راحتی قابل محاسبه است.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام با نصب در تبریز

 

خلوص نانوها در قیر

 

میزان خلوص رس بر خواص نانو کامپوزیت نهایی اثرگذار است. بسیاری از رس ها آلومینوسیلیکا بوده و دارای ساختار ورقه ای هستند. معمولترین نوع رس، مونت موریلونیت است ضخامت لایه ها یا ورقه های مونت موریلونیت ، 1 نانومتر است. درجه انبساط مونت موریلونیت توسط ظرفیت تبادل یونهای آن )مانند کاتیون( تبیین شده که می تواند بسیار گسترده باشد. قیر زیر ایزوگام بسیار خوب و موثر است.

عدد مشخصه این نوع رس، ظرفیت تبادل کاتیون  است که نشان دهنده مقدار کاتیون های بین سطحی است.  مونت موریلونیت در محدودهای بین 80-100 meq/100gr قرار دارد. فشار انبساط مونت موریلونیت بسیار بالا است که منجر به لایه برداری و پراکندگی بلورها به صورت ذرات ریز می شود.  قیمت قیر زیر ایزوگام را می توان از کارشناسان مربوطه پرسید.

هنگامی که 2+Ca ، 2+Mg و آمونیوم کاتیون های غالب باشند، پراکندگی به نسبت کم بوده و اندازه ذرات نسبتاً بزرگ است. پراکندگی صفحات رس از یکدیگر منجر به تشکیل نانو رس با ناحیه سطحفعال فوقالعاده بزرگ می شود.  این به گسترش شدید واکنش بین نانو رس و محیط اطراف (قیر یا مواد دیگر) کمک می کند. قیرکشی زیر ایزوگام کار بسیار بسیار موثری است.

نانوتکنولوژی به تدریج در صنعت اصلاح آسفالت با انواع مختلف نانو مواد برای اصلاح قیر نیز گنجانده شده است. که این می تواند نقطه عطفی برای پروژه های قیر زیر ایزوگام باشد. پس در نتیجه استفاده از نانوتکنولوژی در قیر بسیار موثر خواهد بود.

 

تیم تخصصی قیرکشی زیر ایزوگام

 

از آنجایی که قیر زیر ایزوگام نیازمند دانش و مهارت بسیار زیاد در امور مربوط به عایق کاری و آب بندی ساختمان است، لذا باید برای این نوع پروژه ها از افراد خبره و دانا استفاده نمود.

افراد حرفه ای در این زمینه می دانند برای قیر زیر ایزوگام از چه میزان قیر باید استفاده کنند و هر میزان قیر باید از چه درجه ای انتخاب شود. قیر به استحکام و طول عمر ایزوگام نیز کمک بسیار زیادی می کند. برای استفاده از این خدمات می توانید با گروه تخصصی شرکت پردیسان در این زمینه تماس بگیرید.

اگر در جستجوی شماره های افرادی هستید که می توانند هزینه قیر زیر ایزوگام را برای شما برآورد کنند، کافی است که با شماره های 09128592911 و  09388274213 در تماس بوده و درخواست خود را مطرح نمایید. لیست قیمت در اختیار شما قرار خواهند داد.

قیمت قیر زیر ایزوگام را نیز از افراد متخصص در این زمینه بخواهید.

4.4/5 - (26 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!