در روزهای سرد و بارندگی، آنچه که موجب نگرانی برخی خانواده ها می شود. نشتی آب به لایه های زیرین سقف و ایجاد خسارت است. اما برای رفع این نگرانی راه کارهای ساده ای وجود دارد. یکی از این راه کارها، استفاده از قیرگونی دولا و تک لا است. در این مقاله می خواهیم مفصل در خصوص این دو نوع قیرگونی اطلاعاتی را منتشر کنیم. بنا بر این در صورتی که تمایل دارید، با ما همراه باشید.

 

قیرگونی دولا و تک لا، تفاوتها

در اجرای قیرگونی چند عامل مهم تاثیرگذار است. عامل اول در خصوص مواد مورد استفاده در قیرگونی است. عامل دوم فضایی است که قرار است قیرگونی دولا و تک لا در آن اجرا شود. فصل اجرای قیرگونی، عاملین نصب و میزان سطح مورد پوشش نیز از دیگر موارد به شمار می رود.

اگر در پی کشف تفاوت های این دو نوع قیرگونی هستید، در ابتدا باید به روش اجرای قیرگونی دولا و تک لا اشاره کنیم. در قیرگونی تک لا یا به طور کامل تر تک لایه، روش کار به این صورت است. ابتدا یک لایه قیر درجه یک و مذاب را روی سطح می ریزیم. سپس قیر ریخته شده را روی سطح با استفاده از کاردک پخش می کنیم. هنگامی که تمام سطح قیر در همه جا یکنواخت شد. نوبت به پهن کردن گونی می رسد.

انتخاب گونی مناسب بسیار روی قیمت قیرگونی تک لا موثر است. گونی باید نو، درجه یک، بدون پارگی، تاخوردگی و سوراخ باشد. گونی به عنوان تثبیت کننده قیر به شمار می رود. اکنون نوبت پهن کردن گونی شده است. گونی را روی تمامی سطح قیر اندود شده پهن کرده و صاف می کنیم. به طوری که گونی آغشته به قیر شود.

در انتها نیز یک لایه دیگر قیر را می ریزیم و پخش می کنیم. با این روش هزینه قیرگونی تک لا را کمتر می کنیم. زیرا میزان مصرف قیر و گونی کاملا مشخص خواهد بود. بنا بر این برای استفاده از خدمات قیرگونی با شرکت پردیسان تماس بگیرید. آنها شما را در این خصوص راهنمایی خواهند کرد.

پس از اجرای قیرگونی تک لا و برآورد قیمت قیرگونی تک لا، می توانید کار را آب بندی کنید. هنگام تحویل نیز ضمانت نامه دریافت خواهید کرد.

 

کیفیت اجرای قیرگونی دولا و تک لا

در خصوص مسئله اجرای قیرگونی دولا، باید به این نکته توجه داشت که حتما دو لایه گونی باید استفاده شود. معمولا کسانی که در کار اجرای قیرگونی هستند، به این نکات توجه ویژه نشان می دهند. قیرگونی باید با دقت و تمیز اجرا شود. آب بندی کردن و تست آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

با توجه به این که مواد مصرفی در اجرای قیرگونی دولا بیشتر از تک لا است. قیمت قیرگونی دولا نیز بیشتر از قیرگونی تک لا می باشد. بنا بر این باید در انتخاب نوع قیرگونی توجه کافی داشته باشیم. کارشناسان شرکت پردیسان راهنمایی های دقیقی را در این خصوص ارائه می کنند.

هزینه قیرگونی دولا با توجه به روند کار محاسبه می گردد. در این روند، میزان قیر مصرفی، درجه خلوص قیر و تمامی موارد از این دست، اهمیت بسیار زیادی دارد. بنا بر این باید توجه داشت که قیر درجه یک 60-70 مورد استفاده در قیرگونی به چه منظوری انتخاب می شود.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام در میدان انقلاب | 09128592911

همه ی مواردی که برای قیرگونی دولا بیان می شود. در مورد قیرگونی تک لا نیز صادق است. هزینه قیرگونی تک لا به مراتب کمتر از قیرگونی دولا است. چرا که در این نوع از قیرگونی شما تنها از یک لایه گونی درجه یک استفاده می کنید. به طوری که قبل از استفاده از گونی قیر ریخته و پس از آن نیز دوباره قیر می ریزید. بنا بر این چون مواد کمتری در این نوع استفاده می شود، هزینه کمتری نیز دارد.

گونی استفاده شده در قیرگونی، از الیاف کنفی تهیه می شود. معمولا گونی محصولی وارداتی به حساب می آید. باید توجه داشت که گونی درجه یک، پارگی، تا خوردگی و پوسیدگی ندارد. لذا قیمت قیرگونی تک لا نیز کمتر خواهد شد. لذا تماس با شرکت پردیسان مهم می گردد.

 

قیرگونی دولا و تک لا

روش های اجرای قیرگونی

اگر می خواهید در مورد روش اجرای قیرگونی تک لا و دولا اطلاعات کاملی داشته باشید. می توانید این مقاله را تا انتها مطاللعه کنید. اصولا تشخیص این که در هر مکانی چه نوعی از قیرگونی نصب شود، به عهده کارشناس است. اما قیرگونی روش های مختلفی دارد. می توانید با استفاده از یک لایه گونی، و ریختن کمی قیر بگویید که عایق منزلتان تکمیل شده است. اما هر عایقی، عایق مقاوم در برابر نفوذ آب نیست.

معمولا افراد صدمه های زیادی را می بینند. خسارت همواره متوجه کسانی است که فکر و چاره ی اساسی برای چکه کردن سقف نکرده و راه نفوذ آب را نبسته اند. این افراد معمولا خسارت های جبران ناپذیری از نفوذ آب در پی ساختمان خود می بینند. اما توصیه ما به همه ی این افراد استفاده از قیرگونی تک لا و یا قیرگونی دولا است.

اگر چه هزینه قیرگونی دولا بیشتر است، اما از آنجایی که لایه های قیرگونی بیشتر می شود، مطمئن تر است. گاهی هم مشتریان به خاطر کمبود بودجه ترجیح می دهند از قیرگونی تک لا استفاده کنند. به هر حال اجرای عایق کاری و قیرگونی بهتر از انجام ندادن آن است.

چرا که ساختمان و محل زندگی به نوعی یکی از سرمایه های آدمی به حساب می آید. اگر ساختمان را درست عایق نکنیم، دچار مشکلات فراوانی می شویم. شرکت پردیسان سال های بسیار زیادی را در زمینه ی عایق کاری ساختمان فعالیت داشته است. از جمله فعالیت های بسیار خوب این شرکت قیرگونی دولا و تک لا بوده که نمونه های بسیار زیادی را در این زمینه دارد.

قیرگونی دولا و تک لا طرفداران بسیار زیادی را در بین مشتریان دارد. چرا که علاوه بر هزینه اندک، عایقی سنتی، قدیمی و بسیار مرغوب است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری به دست آورید، با شرکت پردیسان در تماس باشید.

روش اجرای درست قیرگونی

یکی از مشهورترین راه های عایق کاری پس از نصب ایزولاسیون بکار بردن  قیرگونی است. عموما به علت خیلی ضخیم بودن و کیفیت قیر و گونی مصرف شده برای عایق کردن سرویس‎های بهداشتی که زیادترین جمع شدن آب  را دارا میباشند. زیاد بکار گرفته میشوند. بنابراین روش انجام دادن قیرگونی در بادوام بودن آن اهمیت دارد.

مهم بودن توالی کار 

سطح پایین قیرگونی صددرصد باید سیمان کاری شده باشد. درجه سیمان استفاده شده  باید به اندازه ای باشد.اصطلاحا با راه رفتن روی سیمان از بین نرود.  همچنین اگر پس از سیمان کاری به علت نشست خاک پایین سطح سیمان ترک برداشت.  باید با هم زدن دوغاب و سیمان سفید پر شود.  پس از خشک شدن کار قیرگونی انجام گیرد.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام در آذربایجان - قیمت ایزوگام - نصب ایزوگام دلیجان - نمایندگی ایزوگام

در شرایط آب و هوایی بد کار قیرگونی به علت سرد شدن زود قیر رطوبت پیدا کردن  سطح انجام نمیگیرد.  چون بر خلاف اين روش حباب هایی در پایین لایه‎های قیرگونی به وجود می آید. گرم و سرد شدن هوا و حرکت های کوتاه امکانات سازه و يا وارد شدن ضربه به سطح های عايق. امکان دارد پاره و یا صدمه ببیند.

قیر نرم یا اصطلاحا 70-60 ابتدایی ترین لایه تشکیل شده پس از سیمان است.  حرارت داده شده به این قیر از 180 درجه سانتیگراد نباید زیادتر شود.  زیرا مواد مورد نظر قیر نابود میشود. روش کار به این صورت است. بعد از داغ شدن به وسیله  ماله بخصوص یک لایه قیر نرم به صورت یکدست بر روی سطح های افقی ریخته شود. بنابراین به روشی که همه سوراخ های سطح به طور کامل پر شود.

توجه: در این مرحله نباید قیر مخلوط یا سفت بکار گرفته شود.

نوجه: کمترین اندازه قیر برای قیر اندود کردن یک متر مربع گونی، بایستی ۲۵۰۰ گرم باشد.

یک لایه گونی درجه 1 را روی سطح قیر اندود شده می گسترانیم. بعد از برطرف کردن چین خوردگی گونی جاهایی مانند کفشور‎ها را میبریم. محل آب رو‎ها را با توجه زیاد قیر اندود می‎کنیم. همچنین استاندارد روی هم قرار گرفتن  گونی به اندازه 10 سانتی متر باید اعمال گردد.

 

ویژگی های نصابان قیرگونی

از آنجایی که نصب قیرگونی دولا و تک لا با هم متفاوت است، نصابان این دو نوع قیرگونی نیز باید حرفه ای باشند. اجرای قیرگونی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر قیرگونی درست اجرا نشود، نه تنها سودی نداشته بلکه ضرر زیادی نیز دارد. قیرگونی راه کارها و فوت و فن های زیادی دارد.

نصابان قیرگونی تک لا باید توجه داشته باشند. پیش از نصب سطح را غبارروبی کرده و تمیز کنند. سپس یک لایه قیر را روی سطح با کاردک کاملا پهن کنند. بعد از آن یک لایه گونی نو و تمیز روی قیر بیاندازند. در انتها نیز باز یک لایه ی دیگر قیر را روی سطح بریزند.

از طرفی برای بدست آوردن قیمت قیرگونی دولا باید به سراغ نصابان و کارشناسان آن برویم. در مورد قیرگونی دو لا مراحل اولیه مانند تک لا می باشد. اما پس از لایه دوم قیر، یک لایه دیگر گونی و یک لایه دیگر قیر روی آن کشیده می شود.

قیرگونی دولا و تک لا از جمله عایق های بسیار خوب است. اجرای آن کمی زمان بر بوده و نیاز به حرارت بالا دارد. اما در مجموع نتیجه ی خوبی به دست خواهد آمد. نتیجه ای که از اجرای قیرگونی گرفته می شود به نحوه ی اجرای آن بستگی دارد. بنا بر این باید به همه ی نکات خوب توجه شود.

شرکت پردیسان در این زمینه از تخصص کافی برخوردار بوده و می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

5/5 - (1 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!