به نظر می رسد امروزه استفاده از خدمات مربوط به عایق کاری با توجه به بارندگی ها و هزینه های بسیار زیاد ساخت و ساز رواج بیشتری پیدا کرده است. اما یکی از سوالات مهم متقاضیان عایق کاری و ضد آب کردن ساختمان ها این است که قیرگونی بهتر است یا ایزوگام. در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم.

 

قیرگونی بهتر است یا ایزوگام؟

 

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا با مزایای ایزوگام را با مزایای قیرگونی مقایسه کنیم. سپس به طور مفصل در مورد معایب ایزوگام و قیرگونی صحبت کنیم تا بتوانیم در مورد بهتر بودن هر کدام اظهار نظر کنیم. در ادامه باید بگوییم که در نهایت انتخاب اصلی به عهده خود مشتری است و در این راستا ما تنها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

قیرگونی یکی از انواع عایق های ضد آب بسیار سنتی می باشد که از سال های بسیار بسیار دور مورد استفاده قرار می گرفته است. قیرگونی از دو ماده اصلی قیر و گونی تشکیل می شود و به صورت یک لایه و دو لایه ارائه می گردد. قیرگونی بهتر ست یا عایق پلیمری؟ کدام یک انتخاب شماست؟!!

 

قیرگونی بهتر است یا ایزوگام، یک سوال مهم

 

قیر ماده ای است سیاه رنگ و خمیری شکل که در عایقکاری رطوبت و ساخت آسفالت کاربرد دارد. قیر انواع گوناگونی دارد که هر یک از انواع آن، دارای کاربرد خاصی است. قیر از مشتقات نفت است و اغلب در پالایشگاه نفت تولید می شود.

 قیر جسمی هیدروکربنی است به رنگ سیاه تا قهوه ای تیره که در تری کلرواتیلن و تتراکلرید کربن کاملاً حل می شود. قیر در دمای محیط، جامد است. اما با افزایش دما، به حالت خمیری درمی آید و پس از آن مایع می شود. برای آشنایی بیشتر با مزایای قیرگونی و معایب قیرگونی بهتر است در مورد قیر اطلاعات بیشتری در دست داشته باشیم.

 کاربرد مهم قیر به علت وجود دو خاصیت مهم این ماده است؛ غیرقابل نفوذ بودن در برابر آب و چسبنده بودن. قیر معمولاً در دو حوزه راه سازی و عایق کاری به کار می رود. حدودا ۹۰ درصد از قیر تولیدی، در حوزه راه سازی مورد استفاده قرار می گیرد و مصارف عایق کاری، تنها ۱۰ درصد از مصرف قیر را به خود اختصاص می دهد.

قیر دمیده از دمیدن هوای داغ به قیر خالص در مرحله آخر عمل تصفیه به دست می آید. در این فرآیند، هوای داغ با دمای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درجه سانت یگراد توسط لول ههای سوراخ دار به محفظه حاوی قیر دمیده می شود.

این مطلب را بخوانید :  لیست قیمت قیرگونی

در اثر انجام این فرآیند، اتم های هیدروژن موجود در مولکول های هیدروکربورهای قیر، با اکسیژن هوا ترکیب می شود و با ایجاد واکنش های پلیمریزاسیون هیدروکربن های سنگین تری به دست می آید. قیر دمیده نسبت به قیر خالص درجه نفوذ کمترو نرمی بیشتری دارد و لذا حساسیت کم تری نسبت به تغییرات دما دارد.

این نوع قیر بیشتر در ساختن ورق های پوشش بام، باتری اتومبیل و اندودکاری مورد استفاده قرار می گیرد. علامت اختصاری قیر دمیده R می باشد. مثلا قیر R ۸۰/۲۵ به معنای قیر دمیده با درجه نرمی ۸۰ و درجه نفوذ ۲۵ می باشد. بنا بر این اگر در خصوص کدام عایق بهتر است، قیرگونی بهتر است یا عایق پلیمری باید تمامی موارد را بررسی کنیم.

 

مزایای قیرگونی، معایب قیرگونی

 

از جمله مزایای قیرگونی می توان به مقرون به صرفه بودن و ارزان بودن و هم چنین در دسترس بودن مواد آن اشاره کرد. اما در خصوص معایب قیرگونی، باید گفت قیرگونی عمر کوتاه تری نسبت به ایزوگام و سایر عایق های پلیمری دارد. این عایق برای قسمت های پشت بام که در معرض تابش شدید نور خورشید هستند، مناسب نیست.

از آنجایی که قیر خاصیت روندگی دارد، با تابش نور خورشید و حرارت آن جاری شده و لذا برای پشت بام مناسب نیست. پس اگر می خواهید پشت بام خود را عایق کاری کنید و این سوال را از خود می پرسید که قیرگونی بهتر است یا ایزوگام؟ جواب واضح است و ایزوگام مطمئناً برای پشت بام مناسب تر است.

اگر از بنزین برای حل کردن قیر خالص استفاده شود قیر محلول را زودگیر می نامند. زیرا حلال موجود در قیر در مدت کمی بعد از مصرف قیر محلول تبخیر شده و قیر اصلی بر جای می ماند. قیرهای زودگیر بر حسب کندروانی، در چهار نوعRC-70,RC-250,RC-800&RC-3000 درجه بندی شده که اعداد پسوند معرف کندروانی قیر، بر حسب صدم استکس است.

 

قیرگونی بهتر است یا ایزوگام

مزایای ایزوگام و معایب ایزوگام

 

ایزوگام یکی از بهترین عایق های رطوبتی و ضد آب در چند دهه اخیر شناخته شده و به مرور زمان انواع مختلفی از آن نیز به بازار آمده است. عایقی صنعتی است که با استفاده از ترکیب قیر و الیاف شیشه در کارخانه بدست آماده و خاصیت جذب و ضد آب بودن بسیار بالایی دارد. در پاسخ به سوال قیرگونی بهتر است یا ایزوگام باید توجه کرد.

ایزوگام در انواع مختلفی تولید شده و یکی از مزایای ایزوگام طول عمر بسیار بالای آن است به طوری که با مراقبت و بررسی هر ساله عایق ایزوگام حدوداً 10 سال عمر می کند. که این می تواند تا 15 سال نیز ادامه داشته باشد.

این مطلب را بخوانید :  آسفالت در کیانشهر جنوبی - قیمت آسفالتکاری-هزینه آسفالت-پیمانکار آسفالت کاری

ایزوگام در انواع مختلفی تولید شده و وارد بازار شده است. ایزوگام دمیده و پلیمری، ایزوگام با روکش آلومینیومی و بدون روکش آلومینیومی، ایزوگام تک لایه و دو لایه و ایزوگام های تزئینی از انواع ایزوگام هستند.

اما در خصوص معایب ایزوگام می توان به گران تر بودن قیمت آن نسبت به قیرگونی اشاره کرد، لذا برای انبوه سازان و کسانی که می خواهند کل دیوارهای خانه های خود را با استفاده از یک عایق رطوبتی عایق کنند مناسب نمی باشد. لذا پاسخ به سوال قیرگونی بهتر است یا عایق پلیمری در این مورد قیرگونی می باشد.

از دیگر معایب ایزوگام این است که این عایق از زمان تولید و خروج از کارخانه تا زمان نصب آن تنها شش ماه تاریخ دارد و در صورت نصب ایزوگام های تاریخ مصرف گذشته امکان فاسد شدن و پوسیدگی زود هنگام آن وجود دارد.

اما در هر صورت اگر پاسخ شما به این پرسش که قیرگونی بهتر است یا عایق پلیمری، قیرگونی باشد یا ایزوگام، مهم ترین و اصلی ترین نکته استفاده از تیم خوب و حرفه ای اجرای عایق کاری می باشد. که تجربه ی کافی و لازم را در زمینه ی ایزوگام و قیرگونی داشته باشد.

چرا که یک تیم مطمئن و حرفه ای ابتدا در خصوص مزایای قیرگونی و معایب قیرگونی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد. سپس برای نصب آن اقدامات لازم را اجرا می نماید. اگر برای عایق کاری منزل خود به یک تیم حرفه ای نیازمند هستید، با شماره های 09128592911 و  09388274213 در تماس باشید.

اما اگر می خواهید برای منزل خود عایق دیگری از نوع ایزوگام استفاده نمایید باید در نظر داشته باشید که ایزوگام های با روکش آلومینیومی برای پشت بام مناسب تر بوده و عمر بیشتری دارند. ایزوگام های تک لایه بیشتر مناسب فضاهای داخلی منزل هستند. و در کل ایزوگام های تزئینی معمولاً برای دیواره های بیرونی ساختمان ها و نمای ساختمان ها به کار می روند و مناسب هستند.

اگر در پایخ به سوال قیرگونی بهتر است یا ایزوگام به این نتیجه رسیدید که عایق مناسب تر و بهتر برای شما ایزوگام است، کافی است با تیم پیمان کار ما در تماس باشید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته و ایزوگام مناسب فضای شما را معرفی نماید. همین حالا برای عایق کاری منزل خود دست به کار شوید و اطلاعات لازم را بدست آورید. 

5/5 - (15 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!