مقدمه

عایق  از نکات خیلی مهم در ساختمان سازی می باشد که باید عایق بندی کردن ساختمان ها رعایت شود تا از فرسودگی ساختمان ها به علت برف و باران جلوگیری شود. یکی از گزینه های بسیارعالی که به عنوان بهترین روش برای عایق بندی کردن ساختمان ها در نظر گرفته می شود ایزوگام می باشد. قیمت ایزوگام در زمستان،ایزوگام ها در واقع نسل پیرشته و تغییر یافته قیر ها هستندکه اصلی ترین مواد اولیه تشکیل دهنده در ان ها قیر می باشد. ایزوگام از درجه ضد نفوذ بسیار بالایی برخوردار است و در ایزوگام های مرغوب و درجه یک هیچگونه نم  و رطوبتی نمی تواند نفوذ کند.

مفهوم ایزوگام

اگر قصد خرید ایزوگام د زمستان 1400 را دارید ابتدا باید به مفهوم کلی ایزوگام و کارایی ان پی ببرید. از زمان های بسیار دور از ساختمان ها به روش های گوناگونی مانند آسفالت کردن یا قیر گونی کردن در فصل زمستان در برابر بارش های سنگسن برف و باران محافظت می کردند. قیمت ایزوگام در زمستان،این روش ها در مدت زمان کوتاه عایق خوبی محصوب می شده است اما در بلند مدت کیفیت خود را از دست داده و دیگر به خوبی گذشته نمی توانسته است از ساختمان محافظت کند. با گذشت سالها و پیشرفت علم و فناوری های جدید نسل جدیدی از عایق ها تولید شد که هم از لحاظ اجرایی از سهولت بسیار بیشتری برخوردار بودند و هم از کیفیت بسیار بالا تری.

قیمت ایزوگام در زمستان

ایزوگام ها از زمانی که با به عرصه تولید گذاشتند باعث منسوخ شدن سایر روش های عایق بندی شدند چون ایزوگام ها از کیفیت بالا و طول عمر 20 ساله برخوردار هستند و به هیچ عنوان اب در ان ها نفوذ نمی کند. به همین علت به عنوان یک عایق برتر در ساختمان ها در نظر  گرفته می شود. شرکت های تولید کننده عایق در ایران متعدد می باشند و به تولید ایزوگام مشغول هستند. قیمت ایزوگام از سالهای اولیه تولید تا کنون بسیار افزایش پیدا کرده است و دلیل این موضوع تورم بی سابقه ای می باشد که در کشور ایران وجود دارد اگر لیست قیمت ایزوگام در سالهای گذشته را با قیمت ایزوگام در 1400 مقایسه کنید متوجه روند افزایشی قیمت ایزوگام خواهید شد.

تمام این مسائل و روند افزایشی قیمت چیزی از مهم بودن ایزوگام کم نشده است. لیست قیمت ایزوگام به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه سیر صعودی داشته است و به بالاترین میزان خود در قیمت ایزوگام در 1400 رسیده است اما بالا بودن قیمت ایزوگام باعث نمی شود که از عایق بندی کردن ساختمان ها صرف نظر شود چون در هر صورت استهلامک ساختمان در صورت نم زگی بسیار بیشتر از قیمت کل ایزوگام خواهد بود.

ایزوگام با مرغوبیت بالا

ایزوگام ها با درجه های کیفیتی و گریدهای مختلف تولید می شوند که این درجه های کیفی و مرغوبیت از عوامل موثر بر قیمت می باشد. قیمت ایزوام مرغوب با ایزوکام نامرغوب و درجه 3 تفاوت بسیاری دارد. چنین قیمت ایزوگام بدون فول با ایزوگام فول دار.قیمت ایزوگام بدون فول بسیار پائین تر از فول دار ان می باشد.

این مطلب را بخوانید :  تعمیر ایزوگام | 09128592911

بهترین و با کیفیت ترین ایزوگام موجود در باار به ایزوگام درجه یک معروف است که در بالاترین حد گرید کیفیتی قرار دارد. ایزوگام های مرغوب در ساخت ان ها از قیر های پلیمری استفاده می شود که عالی ترین نوع قیر ها می باشد و کیفیت بسیار عالی دارد از دیگر مواد به کار رفته در ساخت و تولید ایوگام مرغوب لایه های پلی استر می باشد که باعث افزایش مقاومت در ایزوگام می شود و درجه نفوذ ناپذیری ان را بالا می برد. هرچه مواد مورد استفاده در تولید ایزوگام با کیفیت تر و مرغوب تر باشد ایزوگام از درجه کیفی بهتری برخوردار خواهدبود و طول عمر مفید ان افزایش پیدا کرد.

ایزوگام نامرغوب

ایزوگام های نامرغوب و درجه 3 نوعی دیگر از انواع ایزوگام هستند که بیشتر از مواد بازیافتی تولید می شوند و به همن دلیل بوی بسیار نامطبوعی دارند و به شدت کیفیت پائینی دارند و در مورد طول عمر ان ها نمی شود ضمانت معتبر نمود چون بعد از گذشت یک بازه زمانی کوتاه این ایزوگام ها کیفیت خودرا از دست می دهند و از درجه نوفذ ناپذیری ان ها کاسته می شود که این موضوع باعث نم زدگی ساختمان ها و خرابی ان ها می شود.

ایزوگام نامرغوب به دلیل این که از مواد بازیافتی تولید می شود بسیار سنگین تر از ایزوگام مرغوب می باشد و از ظاهر براق تری برخوردار است.اگر می خواهید از قیمت روز ایزوگام اطلاع داشته باشید و تفاوت قیمت روز ایزوگام از نوع مرغوب و نامرغوب را در اختیار خود داشته باشید تا بتوانید برای خرید  تصمیم گیری مناسبی داشته باشید بهتر است به نمایندگی های فروش ایزوگام مراجعه کنید و از آن ها پرس و جو کنید و ادرس سایت های مربوط به قیمت ایزوگام که معتبر هستند را از نمایندگی ها سوال کنید تا بتوانید به طور مدام قیمت ها را چک کنید.

قیمت نصب ایزوگام

نصب ایزوگام یکی از مسائل بسیار مهم در به اجراء در اوردن آن می باشد. باید حتما توسط افراد متخصص و ماهر در این زمینه انجام شود.برای نصب ایزوگام شرایط اب و هوایی از مسائل بسیار مهم می باشد که حتما باید به آن توجه شود. حتما باید بررسی شود که سطحی که می خواهد ایزوگام در ان انجام شود مرطوب نباشد و به هیچ عنوان  رطوبت نداشته باشد.

چون ایزوگام ها اگر درسطحی که رطوبت دارد نصب شود هم باعث سختی مراحل نصب می شود. کیفیت خودرا ازدست می دهد و از درجه کیفیت ان کاسته می شود. زیر سازی مناسب و هموار بودن سطح برای ایزوگام بسیار مهم می باشد. همین دلیل قبل از هرگونه اقدامی برای نصب ایزوگام. ابتدا باید سطح مورد نظر از نظر زیر سازی مورد بررسی قرار بگیرد. اگر از زیر ساخت مناسب و همواری برخوردار بود سپس ایزوگام شود. قیمت نصب ایزوگام به چند عامل بسیار مهم بستگی دارد. قیمت نصب ایزوگام بسیار تاثیر گذار است.

قیمت ایزوگام در زمستان

سطح هموار بدن شیب و بدون هیچ گونه پستی و بلندی یکی از بهترین سطح ها برای نصب می باشد. اگر سطح هموار نباشد و گروهی که برای نصب می خواهند کار را انجام دهند. کار هموار سازی را بر عهده بگیرند باعث افزایش قیمت در نصب ایزوگام می شود. قیمت ایزوگام در زمستان چون هزینه زیر ساخت را جدا حساب می کنند. متراژ از موارد بسیار مهم در قیمت می باشد. اگر سطحی که میخواهد ایزوگام در ان نصب شود وسعت بسیار زیادی داشته باشد. باید نیروی کار بیشتری مورد کار قرار بگیرند تا باعث تسریع در عملیات نصب شوند. هرچه نیرو بیشتر باشد هزینه بالاتر می رود. یک مسئله کاملا طبیعی می باشد.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام در گمرک – 09128592911 - قیمت و نصب ایزوگام

 نکاتی مهم در خرید ایزوگام

خرید ایزوگام یکی دیگر از مسائل بسیار مهم می باشد. هنگام خرید با رعایت نکات کوچک اما کاربردی می توانید بهترین خرید را داشته باشید. مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید باید به ان ها توجه شود موارد زیر می باشد:

در هنگام خرید حتما به نشان استاندارد ملی در ایزوگام دقت کنید. حتی المقدور ایزوگامی را خریداری کنید که نشان استاندارد داشته باشد. چون این دسته از ایزوگام ها مرغوب تر می باشند و کیفیت بهتری دارند.

مشخصات یک ایزوگام خوب در روی لیبل ان به صورت حک شده وجود دارد. هنگام خرید ایزوگام حتما لیبل ان را مورد بررسی قرار دهید. مطعن شوید که ایزوگام مورد نظر شما از دولایه تشکیل شده باشد.

ایزوگام ها باید حتما به طور کامل سالم باشد و هیچ گونه ترک و شکستی در ان وجود نداشته باشد.

ایزوگام مرغوب

ایزوگام های مرغوب از وزن کاملا استانداردی برخوردار هستند. این وزن معمولا 39 کیلو باشد. وزن پائین تر از این مقدار و یا بالتر از این مقدار دلالت بر کیفیت نامطلوب دارد.

برای ایزوگام کردن سرویس بهداشتی بهتر است از ایزوگام ها پو.دری استفاده کنید که دولایه هستند و از هر گونه نم زدگی و خرابی جلوگیری می کند.

ایزوگام ها تاریخ مصرف دارند. حتما در هنگام خرید به تاریخ مصرف حک شده بر روی لیبل ان ها توجه کنید.اگر ایزوگامی از مدت 6 ماه بیشتر در انبار ها دپو شود باعث می شود تا از کیفیت ان ها کاسته شود.

ایزوگام ها در طرح ها و انواع مختلفی تولید می شوند. اینکه شما مشخص کنید که برای استفاده در چه مکانی قصد استفاده از ایزوگام را دارید ویا ایا می خواهید ایزوگام از نمای خوبی هم برخوردار باشد یا منه از ماسئل بسیار مهم می باشد . ایزوگام های طرح دار بهترین گزینه برای ساختمان هایی می باشد. می خواهند هم عایق شوند و هم نمای خوبی داشته باشند.

سخن پایانی

ایزوگام ها بهترین نوع عایق هستند و بهترین گزینه می باشند که برای انتخاب عایق می باشد. قیمت ایزوگام را عوامل بسییار زیادی تعیین می کند. اما با توجه به روند افزایشی قیمت ایزوگام در بازار بهتر است .تمام قیمت ها را مورد بررسی قرار دهید و از قیمت روز ان اطلاع داشته بشید.

عواملی که باعث افزایش قینت نصب ایزوگام می شود. مانند متراز و تعداد نفرات برای نصب را هم مد نظر خود داشته باشیبد. بتوانید براورد هزینه بدون مشکلی داشته باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *