آسفالت یکی از مهم ترین مصالح در راه سازی به شمار می رود. معمولا شرکت های پیمانکار آسفالت کاری به دنبال قیمت آسفالت هستند. ما در این مقاله در خصوص قیمت آسفالت اطلاعات مفیدی را به شما ارائه خواهیم کرد.
شرایط قیمت آسفالت
همه ی کسانی که در کار آسفالت و آسفالت کاری هستند، می دانند که قیمت آسفالت بسته به نوع آن متفاوت است. بنا بر این در این جا می خواهیم شما را با انواع آسفالت آشنا کنیم.
اگر در یک درسته بندی ساده بخواهیم آسفالت را معرفی کنیم، آسفالت ها به سه دسته اصلی آسفالت گرم، سرد و حفاظتی تقسیم می شود. آسفالت گرم در کارخانه تهیه می گردد و باید به صورت گرم نیز مصرف شود. آسفالت سرد در هر جایی می تواند تهیه شود و آسفالت حفاظتی نوعی آسفالت است که به عنوان رویه ی آسفالت اصلی قرار می گیرد.
آسفالت کوچه معمولا از نوع آسفالت سرد است. قیمت آسفالت کوچه بر اساس متراژ کوچه و میزان آسفالت مصرفی در آن قابل محاسبه است.
در مورد قیمت آسفالت خیابان باید گفت که این نوع آسفالت می تواند از نوع گرم یا سرد و یا حتی حفاظتی باشد که پس از مشخص شدن نوع آن می توان قیمت اصلی آن را برآورد کرد.
گاهی نیز آسفالت مصارف ساختمانی دارد که قیمت آسفالت با توجه به حجم مصرف شده در آن خانه محاسبه و اعلام می گردد. بنا بر این در شرایط خاص محاسبه ی قیمت نیازمند اطلاعات بیشتری می باشد.
قیمت آسفالت و کاربردهای آن
آسفالت بیشتر در راه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت آسفالت خیابان با آسفالت به کار رفته در باند فرودگاه ها کاملا متفاوت است چرا که نوع آسفالت های استفاده شده با هم کاملا تفاوت دارد.
فرودگاه و باندهای پروازی آن معمولا از روسازی های انعطاف پذیر با پوشش آسفالتی ساخته می شوند. آسفالت طراحی شده به روش مارشال دارای شیارهای خردشده از متداول ترین مواد مورداستفاده به عنوان پوشش آسفالت فرودگاهی است. قیمت آسفالت در این نوع مصارف با توجه به حساسیت و نوع آن فرق دارد.
با این حال برخی از فرودگاه ها به منظور بهبود مقاومت در برابر تنش برشی و افزایش بافت سطحی، مخلوط آسفالت جایگزین را انتخاب کرده اند. از این مخلوطهای آسفالتی جایگزین، آسفالت ماستیک دانه درشت (SMA) بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. SMA مخفف (Stone Mastic Asphalt) است. برای دریافت قیمت آسفالت در تهران با ما تماس بگیرید.
نوع آسفالت فرودگاه
این نوع آسفالت، مخلوط آسفالت گرم با دانه بندی گسسته است که دارای دو بخش سنگدانه ای درشت و ملات پر قیر است. درشت دانه ها در این آسفالت به مصالح روی الک 4/75میلی متر اطلاق می شد. لذا با توجه به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می گیرد، این استفاده از آسفالت نیازمند برآورد قیمت آسفالت است.
این نوع آسفالت به دلیل به کار گیری مصالح سنگی مرغوب و صد در صد شکسته و مصرف نسبتا زیاد سنگدانه های بزرگتر از ۴ / ۷۵ میلی متر در مقایسه با دانه بندی های پیوسته و برخورداری از ساختار تماسی سنگدانه های درشت از مقاومت بالایی در برابر شیار شدگی و تغییر شکل دائمی برخوردار بوده و مصرف نسبتا زیاد قیر باعث افزایش دوام آن ها می شود.
این نوع آسفالت موجب زهکشی آب سطحی، کاهش پاشش آب ناشی از ایستایی و افزایش ضریب اصطکاک و مقاومت الغزشی رویه می شود. مقاومت در برابر تنش برشی از الزامات عملکردی مهم برای آسفالت سطح فرودگاه ها است. مقاومت در برابر تنش برشی خطر شیار شدگی را کاهش می دهد. قیمت آسفالت کوچه با آنچه که ذکر گردید بسیار متفاوت است.
با این حال، مقاومت در برابر شکستگی نباید در توسعه مقاومت برشی مخلوط آسفالت نادیده گرفته شود. از مشکلات عمده گزارش شده می توان به انسداد شیار در مناطقی که در آن هواپیما به آهستگی حرکت کرده و شیار شدگی در ناحیه ترمز هواپیماهای سنگین اشاره کرد.
توسعه و ارتقاء روش های آزمون نشان دهنده عملکرد، در آینده مورد انتظار بوده و طراحی مخلوط آسفالت مبتنی بر عملکرد را برای به کار گیری در سطح فرودگاه تضمین می کند. در نتیجه باید اطلاعات بیشتری در خصوص استفاده از آسفالت برای باندهای فرودگاهی و قیمت آسفالت بدست آوریم.
چرا نوع آسفالت فرودگاه ها مهم است؟
بسیاری از فرودگاه ها و باندهای پروازی آنها از روسازی های انعطاف پذیر با رویه آسفالت ساخته شده اند. عملکرد این رویه برای کارکرد ایمن فرودگاه بسیار اهمیت دارد. روش های طراحی آسفالت فرودگاه، در ابتدا توسط مهندسین ارتش ایالات متحده آمریکا در سال های ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۰ میلادی تبیین شد. یکی از توجهات مورد نیاز در این زمینه مقایسه قیمت آسفالت خیابان با آسفالت به کار رفته در فرودگاه ها است.
بسیاری از فرودگاه ها بر اساس همین روش طراحی آسفالت فرودگاهی ساخته شده است. اکثر لایه رویه آسفالت فرودگاه ها با ضخامت ۴۰ تا ۶۰ میلی متر، اندازه بیشینه سنگدانه ها تا ۱۴ میلی متر و متراکم شده با استفاده از روش مارشال ساخته شده اند. اساسا شیارهای برش خورده در سطوح باند به منظور افزایش مقاومت در برابر ترمز هواپیما ایجادشده است، در این روش قیمت آسفالت بسیار متغییر خواهد شد و با توجه به مصالح به کار رفته مورد استفاده قرار می گیرد.
در سال های اخیر، هواپیماها به طور قابل ملاحظه ای سنگین تر شده و در نتیجه به رویه آسفالت ضخیم تری برای فرود احتیاج دارند. علاوه بر این، کیفیت قیر که یک عنصر ضروری برای عملکرد مناسب باند فرودگاه بوده کاهش یافته است. اینها نشان دهنده آن است که طراحی آسفالت طبق روش های سنتی قادر به تضمین کیفیت عملکرد رویه آسفالت یک فرودگاه مدرن نیست. برای دریافت قیمت آسفالت در تماس باشید.
به منظور رسیدگی به این مسائل و به علت وجود یک تمایل برای جلوگیری از شیار شدگی در باند فرودگاه، برخی از مهندسین مخلوط آسفالت، مشخصات و روش ساخت وساز رویه آسفالت فرودگاه را مورد بازبینی قرار دادند. مخلوطهای آسفالت جایگزین مانند آسفالت ماستیک درشت دانه (SMA) و مخلوط آسفالت با دانه بندی باز (OGFC توسط برخی از فرودگاهها مورداستفاده قرار گرفته است.
روش های سنتی و جدید
انتظار می رود که تغییر مسیر بیشتر از رویکرد سنتی برای ساخت رویه آسفالت فرودگاه به منظور غلبه بر چالش های موجود مفید باشد. این مقاله در مورد فناوری های موجود و همچنین فرصت های پیش رو در زمینه ی مخلوط مورداستفاده برای ساخت رویه آسفالت فرودگاهها بحث خواهد کرد.
اگرچه انتقاداتی در مورد عملکرد رویه آسفالت وجود دارد ولی پیوند آن با آسفالت زیرین تابعی از نوع آسفالت زیرین و ویژگی های ساخت وساز است. لایه رویه به خودی خود تأثیر کمی بر روی دوام، استحکام و قدرت پیوند به دست آمده دارد. در نتیجه پیوند لایه رویه به آسفالت زیرین در این مقاله مورد توجه قرار نگرفته است.
به هر صورت شرکت های پیمانکار آسفالت کاری در شرف اجرای آسفالت با قیمت آسفالت مناسب و مقرون به صرفه هستند. اهمیت این قیمت گذاری برای کارفرمایان بسیار مورد توجه است. اگر می خواهید در این راستا با شرایط قیمت آسفالت آشنا شوید می توانید با شماره های 09128592911 و 09388274213 در تماس باشید و اطلاعات کاملی را در این خصوص از آنها دریافت نمایید.
در هر صورت اگر با شماره های ذکر شده تماس بگیرید می توانید آسفالت را به قیمت درب کارخانه تهیه کنید. همه ی خریداران آسفالت چه کلی و جزئی می توانند از این شرایط استفاده کنند و قیمت آسفالت مصرفی خود را به حداقل برسانند.