ایزوگام در رشت یک نوع سقف است که از جنس پلی‌استایرن بوده و برای عایق‌بندی سقف‌ها و دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این نوع سقف به دلیل خصوصیات عایق حرارتی، صدا، رطوبت و ضد آتش بودن، در صنعت ساختمان به عنوان یک راه حل مناسب شناخته شده است.

در شهر رشت نیز این نوع سقف به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب برای استفاده در ساختمان‌ها ایزوگام در رشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه رطوبت هوا در این منطقه بالاتر از معمول است، استفاده از این نوع سقف باعث کاهش خطر پدید آمدن مشکلات رطوبتی در داخل ساختمان می‌شود.

لازم به ذکر است که برای نصب این نوع سقف، تجربه و تخصص لازم است. استفاده از کارشناسان مجرب برای اجرای ایزوگام در رشت  ضروری است. همچنین، باید از مواد با کیفیت و استاندارد استفاده شود تا عمر مفید سقف بالا باشد.

ایزوگام در رششتچرا ایزوگام در رشت؟

یکی از شهرهای پر بارش ایران رشت می باشد. از آنجایی که بارندگی همان قدر که رحمت الهی است. اگر درست از آن استفاده نشود موجب تخریب می گردد. در این مقاله می خواهیم در خصوص ایزوگام در رشت مطالب مفیدی را بازگو کنیم. عایق کاری ساختمانی از گذشته های دور مورد توجه بشر بوده است. در اولین اقدام ها می توان به استفاده از مخلوط کاهگل اشاره کرد. 

به نظر می رسد با توجه به ساختار خانه های شهر رشت، استفاده از نوعی عایق لازم باشد. همان طور که می دانید به دلیل بارندگی سقف خانه ها در رشت شیب دار است. کارشناسان عایق کاری نحوه ی اجرای ایزوگام در رشت روی سقف شیب دار را  می دانند. 

اما با پیشرفت علم و تکنولوژی رفته رفته پای عایق های شیمیایی و صنعتی نیز به این عرصه باز شد. بعد از کشف قیر و نفت و فراوری محصولات نفتی استفاده از قیر و هم چنین ترکیب قیرگونی برای عایق کاری بسیار مورد توجه قرار گرفت. امروزه عایق های پیش ساخته با نصب راحت و سریع کار عایق کاری و آب بندی را آسان تر کرده است. 

شرکت پردیسان دارای سابقه طولانی در امور عایق کاری می باشد. این شرکت مجری اجرای ایزوگام در رشت است. بنا بر این اهالی محترم رشت می توانند با خاطری آسوده عایق کاری منزل خود را به ما بسپارند. برای تماس با شرکت می توانید از شماره های زیر استفاده نمایید. 

ایزوگام در رشت

عایق کاری چیست؟

پوشاندن فواصل خالی در ساختمان مفیدترین کار جهت پیشگیری از ورود نم و آب به داخل آن می باشد. در گذشته قیر، آسفالت و… به کار می بردند که که به اضافه صرف زمان زیاد مقاومت کمی نیز داشتند؛ اما اکنون ایزوگام در رشت این معضل را بهترین  نحو رفع کرده است. 

این فرآورده از تولیدات نفتی حاصل می شود.  وزن کمی داشته و پوششی آلومینیومی سطح آن را در بر گرفته تا در برابر دمای زیاد مواد آن ذوب نشود، و فقط با کمی گرما دادن به راحتی نصب گردند. در حال حاضر برترین پوشش محسوب می شود، مساحت آن زیاد است و هر محوطه را به خوبی می پوشاند‌.

 تفاوت ایزوگام در رشت و قیرگونی

 از جمله مسائلی که در فصل سرد سال به ویژه در مناطق مرطوب مثل رشت، گیلان و غیره با آن مواجه هستیم رطوبت و نم می باشد. که سبب پوسیده شدن دیواره ها می شود. جهت مقاومت بنا در مقابل نم زدگی  و آب استفاده از ایزوگام با قیرگونی است. که از قدیم تا کنون با گسترش فناوری و دانش این دو از روشهای معروف عایق کاری ساختمان به شمار می رود. اما با یکدیگر تفاوت هایی دارند که به شرح زیر است:

ایزوگام در رشت

ایزوگام:

 محافظی مسکن مستحکم که از قیر و الیاف ایجاد شده ایجاد شده و پشت بام ها ،دیوارها و سایر محل‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. آنها چنانچه از کیفیت بالایی برخوردار باشند ۱۵ تخمین زده اند و به دو گروه تک لایه و دولایه دسته بندی می شوند  که هر یک از آنها کاربرد خاص خود را دارد و در مکانهای معینی مورد استفاده قرار می گیرند. با اهمیت ترین فاکتور پایداری و مقاومت زیاد کالا، چگونگی مواد ابتدایی و تلفیق هایی که در تولید آن ها استفاده می‌شود.

 ایزوگام چند لایه ضخیم تر بوده و نم به داخل آن وارد نمی شود، که این یکی از برترین مزایای آن است. محیط زندگی در برگزیدن ایزوگام نقش مهمی ایفا می کند. اصولا در جاهای خیلی گرم و مرطوب از این نوع ایزوگام بهره می گیرند. شکل پذیری زیاد سبب شده تا در وضعیت آب و هوایی گوناگون استقامت زیادی داشته باشد، این مدل اکثرا برای استخر، پشت بام و دیگر نواحی به کار برده می شود.

قیرگونی:

 در بنا کردن بعضی از خانه ها، ورقه های ضخیمی را مشاهده می کنید که قیرگونی نام دارد. در گذشته برای تولید آن از لباس ها و پارچه های دور ریز استفاده می شده اما امروزه از کاغذ، گونی و دیگر‌ مواد ساخته می شود، و در حفاظت از سقف ها از آن کمک میگیرند. قیر گونی حدودا مثل ایزوگام است، فقط در آن ها از آسفالت استفاده نمی کنند و نیز دارای یکسری مزیت ها و معایب می باشد.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام روی آهن، فلز، گالوانیزه

 در مقابل حرارت دچار مشکل شده، به اضافه اینکه به طور کامل سوخته و به ذغال تبدیل می گردد در مقابل برخی از حل کننده ها آسیب می بیند، به همین خاطر پیشنهاد می شود در پشت بام ایزوگام به کار گرفته شود. همچنین عمر و قیمت  قیرگونی در مقایسه با ایزوگام کمتر است. فروش قیر در رشت به شکل های گوناگونی و توسط نمایندگی های معتبر انجام می شود.

 

تفاوت در نصب آنها:

 نصب قیرگونی از ایزوگام دشوار تر و پر هزینه تر می باشد.اما ایزوگام فقط با کمی حرارت به آسانی نصب می شود. چنانچه در بناها از ایزوگام های با کیفیت مانند، ایزوگام صومعه سرا، ایزوگام رانکوه، ایزوگام سعادات شهر و ایزوگام رامسر استفاده شود.

 در هر صورت این  کیفیت در مقاومت ایزوگام قابل مشاهده است، با این کار خواهید دید که به مرور زمان دچار پوسیدگی نمی شود، در حالی که قیر بر عکس ایزوگام به آسانی‌ پوسیده می گردد. بعلاوه نصب ایزوگام با تمیزی بیشتری نسبت به قیر همراه است.

 ایزوگام ها به خاطر اینکه در کارخانه ها تولید می شود برند های گوناگونی دارد که باعث ایجاد رقابت برای تولید کالای با کیفیت تر می گردد؛ این در حالی است که قیر برند بخصوص و کیفیت خوبی ندارد.

مقایسه در وزن ایزوگام در رشت :

 فرق ایزوگام و قیر در میزان وزن هایشان بدین گونه است که قطر، مقدار لایه ها و مواد اولیه در ایزوگام‌ در مقایسه با قیر کم و سبک است.

ایزوگام در رشت

مزایا و معایب قیر:

 از مزایای آن، امکان عبور و مرور بر روی آن، بازسازی بخش های آسیب دیده می باشد. معایب آن نیز، انجام آن نیاز به گرما و حرارت دارد که این علاوه بر صرف زمان زیاد، خطر پذیر نیز است، عملیات قیرگونی بدون نظارت و به شکل دستی صورت می گیرد، دارای بوی بد و زننده ای می باشد.

 وزن آن در مقایسه با ایزوگام زیاد بوده که هنگام حساب مقاومت بنا باید در نظر گرفته شود، در دمای کم استحکام آن از بین رفته و می شکند، انجام آن به وضعیت جوی وابسته است و در زمان بارندگی نباید نصب شوند و همچنین در برابر گرما و حرارت نیز ملایم می شوند.

مزایا و معایب ایزوگام:

 مزایای آن شامل، به دلیل کارخانه ای بودن قطر آنها یکسان است، در آن قیر پلیمری به کار برده شده که مقاومت آن را در دمای کم بالا می برد، با توجه به شرایط هنگام اجرای آن از روش های گوناگونی چون شعله متعادل استفاده می شود. 

معایب آن نیز بدین ترتیب است که در اجرای آن باید شعله مستقیم باشد و به همین خاطر رعایت ایمنی الزامی است، انجام آن نیاز به مهارت و تجربه دارد، عدم انجام آن به درستی سبب کم شدن استحکام آن می گردد، چنانچه برای آن سطح حفاظتی در نظر گرفته نشود، زمان بارندگی های شدید و تگرگ دچار آسیب می شود.

 ایزوگام طرح دار در رشت

این نوع ایزوگام در سال های گذشته با پیشرفت فناوری و دانش ایجاد شده است و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است، چرا که بعلاوه کارایی و پوشش دهی که دارد، جلا و شکوه زیبایی را به ساختمان می دهد. ایزوگام طرح دار یا عایق دار به وسیله عایق هایی که رنگی و دارای طرح بوده پوشش داده شده است، به خاطر اینکه از ایزوگام های ورقه دار محسوب می شوند دارای استقامت، استواری زیاد، کیفیت و قیمت مناسب می باشد. 

این ایزوگام ها با طرح ها و انواع مختلف جهت کاربردهای گوناگون مثل استخر، زمین های ورزشی و… موجود می باشند.‌از جمله انواع آن می توان به آجر نما، چمنی، سرامیک، موزاییکی و دیگر انواع اشاره نمود.

کاربرد انواع ایزوگام در رشت طرح دار

ایزوگام طرح دار با طرح آجرنما:

 برای زیبایی دیوار کاربرد داشته و همینطور از بازتاب آفتاب و اذیت شدن عابرین جلوگیری می کند، به دلیل نصب راحت، توان زیاد در پیشگیری از منعکس شدن آفتاب و قیمت پایین اکثرا از این نوع طرح برای زیبا سازی بناها استفاده می کنند.

ایزوگام طرح دار استخری:

 در استخر به کار برده می شود که هم جنبه زیبا سازی داشته و هم موجب پیشگیری از نم می شود. رنگ آن آبی و به شکل ساده یا زنبوری موجود است.

ایزوگام در رشت  طرح سنگریزه ای:

 به آن ایزوگام ماسه ای یا شنی نیز می گویند، دارای رنگ های گوناگونی بوده و در محیط های ورزشی ، معابر و … به کار گرفته می شود. نسبت به ایزوگام های معمولی استقامت و دوام بهتری داشته و همینطور سنگریزه ها سبب جذب اشعه های خورشیدی می شود که این به سطح زیری ایزوگام خللی وارد نکرده و عمر آن را زیاد می کند.

ولی جذب آفتاب مخصوصا در فصل گرما و وزن بالای آن از عیب های این ایزوگام است. همچنین ایزوگام طرح چمنی: در زمین های ورزشی‌ و حیاط خانه ها کاربرد دارد.

این مطلب را بخوانید :  آسفالت در منطقه 7 | 09128592911

ایزوگام در رشت

قیمت ایزوگام در رشت طرح دار:

 مسلما تعرفه خرید و نصب این نوع ایزوگام بسته به وزن، ضخیم بودن، مدل و مقدار آن‌ می باشد. همچنین از مزایای آن قیمت مناسب است، چرا که اگر از آجر و کاشی برای نمای ساختمان استفاده شود، هزینه آن زیادتر می باشد. 

اما با انتخاب ایزوگام طرح دار هزینه های کمتری صرف می شود؛ و همینطور به دلیل شکل پذیری، نصب آن آسان و تعرفه نصب نیز کم می گردد. البته در این میان این که از کدام شهر و نمایندگی ایزوگام طرح دار را تهیه کنید، کیفیت و مواد استفاده شده در آن نیز در قیمت آن اثر گذار می باشد. 

کارخانه ایزوگام در رشت با استفاده از فناوری و دانش به روز و به کار گیری با کیفیت ترین مواد، اقدام به تولید انواع ایزوگام کرده که شما می توانید از طریق نمایندگی هایی مختلفی  چون نمایندگی های ایزوگام در رشت، نمایندگی ایزوگام نشتارود، نمایندگی ایزوگام چابکسر، نمایندگی ایزوگام پشم شیشه ایران در رشت و… محصولات با کیفیت و مرغوبی را خریداری نمایید.

 اجرای ایزوگام در رشت:

از آنجایی که رشت شهری مرطوب و باران زا است، انجام عایق کاری مفید. مثل ایزوگام و قیر گونی به جهت پیشگیری از ورود آب و رطوبت به داخل بنا و خراب شدن آن ضروری می باشد. نمایندگی های زیادی برای نصب ایزوگام فعال هستند. هر یک، با کیفیت و قیمت های متفاوتی این کار را انجام می دهند. به همین دلیل بر گزیدن یک نمایندگی دارای اعتبار جهت انجام کار ایزوگام  خیلی دشوار است.

 نمایندگی هایی چون ایزوگام لنگرود، ایزوگام عباس آباد، ایزوگام تنکابن، ایزوگام آستانه اشرفیه. ایزوگام رودسر و بسیاری دیگر آماده انجام همه کارهای ایزوگام مثل نصب ایزوگام استخر، پشت بام. مکان های ورزشی و ایزوگام دیوار در رشت و دیگر شهرها می باشد. این نمایندگی ها اجرای ایزوگام در رشت. را با تجهیزات جدید ، پیشرفته و توسط افراد با تجربه و با مهارت اجرا می کند.

مقاله: قیمت اجرای ایزوگام بدون نصب

 قیمت ایزوگام در رشت

 در نمایندگی های فروش ایزوگام قیمت پایین آن دلیل خوبی برای انتخاب آن نیست. چرا که خرید ایزوگام ارزان به معنای مقرون به صرفه بودن در هزینه نمی باشد. ایزوگام قیمت پایین و بدون کیفیت بیش از اینکه صرفه اقتصادی داشته باشد دارای زیان های زیادی می باشد. 

ایزوگام در رشت در مقایسه با دیگر نواحی کشور تفاوت ویژه ای دارد. آن هم به خاطر وضعیت آب هوایی و رطوبت بالا است. قیمت آن به مواردی چون مساحت محیط مورد نظر، میزان ایزوگام مورد نیاز، نیروی انسانی و… وابسته است.

 شرکت های ایزوگام گوناگونی چون ایزوگام دلیجان، ایزوگام زیبا کنار، ایزوگام کوچه اصفهان، ایزوگام کیانشهر و… در زمینه فروش و نصب ایزوگام فعالیت دارند. در این بین شرکت ایزوگام دلیجان جزء معروف ترین شرکت های عرضه کننده ایزوگام می باشد. که علاوه بر کیفیت بالا قیمت ایزوگام دلیجان نیز مقرون به صرفه و مناسب می باشد.

نحوه نصب ایزوگام در رشت

 ایزوگام باید توسط افراد مجرب و با تجربه نصب گردد. چراکه در صورت مبتدی بودن ایزوگام کار و مرغوب بودن.  ایزوگام به کار رفته بعد از گذشته مدتی که باران جاری شود. در پشت بام باقی بماند از ایزوگام عبور کرده و سقف را خراب می کند.

 بعلاوه زمان نصب باید در محل مورد نظر کاملا تمیز باشد بخش های آسیب دیده را ترمیم نمود.  بعد از خشک شدن محل اقدام به ایزوگام کرد.  ضمن زمان اجرای ایزوگام اهمیت ویژه دارد و موقعی اقدام به انجام این کار کنید. هوا ابری و بارندگی نباشد، در صورت رعایت نکردن ایزوگام به خوبی بر روی لایه مورد نظر نخواهد. چسبید و بعد از سپری شدن زمان کمی جدا گشته و باید دوباره ایزوگام نمایید.

 جهت تهیه ایزوگام در رشت می‌توان به نمایندگی های. مختلف شهر مراجعه نمود و با توجه به بودجه و نیاز اقدام به خرید کرد. هر یک از برندهای موجود چون ایزوگام املش، ایزوگام، لولمان، ایزوگام گشت، ایزوگام کلا چای، ایزوگام اتاقو، ایزوگام شلمان و… تعرفه ها و کیفیت مختص به خود را داشته و قیمت شان نیز با هم متفاوت می باشد.

سخن پایانی

 ایزوگام ها سطوح محافظتی هستند که به شکل ورقه ای. ساخته می شوند و با توجه به اندازه و مساحت مورد نظر به کا‌ر می روند. این عایق ها مدل های گوناگون داشته و از گذشته تا به امروز از ایزوگام ها. با تلفیقات متفاوت در طرح ها و برنامه های متفاوت عایق کاری بهره می گیرند. طرح هایی چون ایزوگام پشت بام، پی، سرویس ها و… می باشند.  

ایزوگام باید دارای کیفیت بالایی باشد چرا که به صورت مستقیم با رطوبت در تماس است به دلیل پر باران بودن  شهر رشت، باید در این شهر باید از ایزوگام های با کیفیتی استفاده گردد که متراژهای بکار رفته در آنها هم مرغوب باشند.

4.9/5 - (15 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *