تحقیق و مطالعه در خصوص یک انتخاب بدون شک حق مسلم هر مشتری است. به خصوص کسی که می خواهد برای عایق کاری منزل خود اقدام کند. او می بایست پیش از هر اقدامی در مورد عایق مورد نظر خود تحقیق کند. هم چنین بدست آوردن اطلاعات لازم در خصوص نصب عایق نیز بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود. به همین منظور در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی را در زمینه ی استاندارد نصب ایزوگام در اختیار شما قرار دهیم.

 

استاندارد نصب ایزوگام

برای بررسی این موضوع که در نصب ایزوگام چه معیارهایی مدنظر است، ابتدا به بررسی انواع ایزوگام می پردازیم. سپس در خصوص استاندارد نصب ایزوگام مواردی را بیان می کنیم. در دسته بندی عایق های رطوبتی باید به دو دسته ی کلی اشاره کنیم عایق های سنتی و عایق های صنعتی. عایق های سنتی از قدیمی ترین آنها یعنی کاهگل آغاز می شود. و در نهایت به قیر و قیرگونی ختم می شود.

عایق های صنعتی یا کارخانه ای طیف وسیع و گسترده ای دارد. هر روزه نیز به انواع این عایق ها اضافه می شود. برخی از عایق های صنعتی عبارتند از: ایزوگام، عایق های نانو، رنگ های عایق و … در این مقاله ما سعی داریم در مورد ایزوگام و استاندارد نصب ایزوگام صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

عایق ایزوگام یک عایق صنعتی است. این عایق در کارخانه با استفاده از قیر و الیاف شیشه تهیه می گردد. سپس به صورت رول های 10 متری در دسترس عموم قرار می گیرد. ایزوگام انواع مختلفی دارد. از منظر و دیدگاه مواد تشکیل دهنده به دو دسته ایزوگام های پلیمری و دمیده تقسیم می شوند. ایزوگام ها از نظر تعداد لایه های تشکیل دهنده ایزوگام های تک لایه و دو لایه هستند.

ایزوگام ها هم چنین می توانند تزئینی نیز باشند. هم چنین برخی از انواع عایق های رطوبتی ایزوگام که ما می خواهیم در مورد استاندارد نصب ایزوگام بنویسیم. دارای فویل می باشند. برخی نیز بدون فویل هستند. ایزوگام های فویل دار برای پشت بام ها بسیار مناسب هستند. روکش فویل این نوع از انواع ایزوگام موجب بازتاب نور خورشید شده و حرارت را دفع می کند.

 

استاندارد نصب ایزوگام و تست ایزوگام پشت بام

اگر بخواهیم در مورد خواص و ویژگی های انواع عایق ها صحبت کنیم. باید شناخت دقیقی از آنها داشته باشیم. عایق های رطوبتی نقش بسیار مهمی را در استهلاک و فرسودگی ساختمان ایفا می کنند. این عایق ها با ایجاد یک لایه از نفوذ رطوبت به لایه های زیرین ساختمان و پی ساختمان پیش گیری می کنند. در واقع اگر تست ایزوگام پشت بام درست از آب در بیاید، شما سال ها آسوده خاطر خواهید بود.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام در درکه | 09128592911

در مورد استاندارد نصب ایزوگام باید به نصب اصولی و پیش مقدماتی که باید برای نصب رعایت شود اشاره کنیم. به تمیز کردن و خاک روبی پشت بام پیش از نصب اشاره کرد. جمع آوری تمامی اشیاء از جمله پایه های کولر و بستن راه آب ها نیز از جمله مقدماتی است که برای نصب باید به آن توجه کنیم.

اجرای نصب از یک سمت و قرار دادن رول های بعدی ایزوگام حدود 10 سانتی متر روی ایزوگام دیگر نیز از مواردی است که باید به آن بسیار توجه کرد. در این مورد اگر بخواهیم در خصوص تست ایزوگام پشت بام مواردی را مطرح می کنیم.

به عنوان مثال آب ریزی و آزمایش های تست عدم نفوذ از تست ها و آزمایش هایی است که انجام می شود. برای همین اطمینان از کیفیت ایزوگام استفاده شده نیز مطرح می گردد. ایزوگام باید دارای مقاومت کششی بالایی باشد. تا در هنگام نصب و حرارت دیدن پاره نشود. اگر ایزوگامی در هنگام نصب دچار پارگی شود. یعنی تست ایزوگام پشت بام با شکست مواجه شده است.

ایزوگام بام باید دارای شرایط خاصی باشد. معمولا نصابان به این شرایط اشاره می کنند. مشتری نیز خود انتخاب می کند. برای دریافت مشاوره در این خصوص با شرکت پردیسان تماس بگیرید.

قیمت ایزوگام

 

نصب ایزوگام روی آسفالت

اجرای پروژه های ایزوگام کاری معمولا با دردسرهایی همراه می شود. یکی از این موارد آسفالت بودن مکانی است که قرار است ایزوگام شود. برای نصب ایزوگام روی آسفالت باید از متخصصین نصب ایزوگام کمک گرفت. کسانی که سال ها تجربه در زمینه ی نصب دارند. شما می توانید به شرکت پردیسان اطمینان کنید. این شرکت سابقه ی طولانی فعالیت در زمینه ی ایزوگام و عایق کاری را دارا می باشد.

برای دریافت شرح خدمات کافی است با مشاوران شرکت در تماس باشید. این مشاوران شما را در زمینه ی خدماتی که می توانید در خصوص عایق کاری ساختمان خود دریافت کنید راهنمایی می کنند. هم چنین پاسخ گوی تمامی سوالات شما در زمینه استاندارد نصب ایزوگام نیز هستند. پس با یک تیر چند نشان را می زنید.

نصب ایزوگام روی آسفالت کمی متفاوت است. شما بهتر است ابتدا یک لایه قیر روی آسفالت بریزید. از آنجایی که خود آسفالت خاصیت ضد آب دارد. این می تواند بسیار کمک کننده باشد. البته بهتر است ابتدا خاک و آشغال های روی آسفالت تمیز شود. سپس لایه به لایه ایزوگام ها را برای نصب باز کرده و در کنار هم پهن می کنیم.

این مطلب را بخوانید :  قیمت ایزوگام در سال 1403

اگر آسفالت در پشت بام قرار دارد، باید از خمیری نبودن آن اطمینان حاصل کرد. سطح آسفالت باید صاف و یکدست باشد. اگر بخواهیم نصب ایزوگام روی آسفالت را با کیفیت انجام دهیم دقت به این نکات کلیدی بسیار اهمیت دارد.

استاندارد نصب ایزوگام 2

نصب ایزوگام دور لوله بخاری

یکی از سخت ترین بخش های نصب ایزوگام، نصب ایزوگام دور لوله بخاری است. در این مورد باید خیلی خیلی متمرکز شد. استفاده از تجربه ی ایزوگام کاران دیگر بسیار حائز اهمیت است. اگر در هنگام نصب درزی کوچک باز بماند تمامی زحماتی که برای نصب ایزوگام کشیده اید بی ثمر می شود. پس در هنگام نصب دقت کافی را داشته باشید.

در هنگام رعایت استاندارد نصب ایزوگام نیز به این مورد اشاره شده است. نصب باید تمیز باشد. باید اطمینان داشت که هیچ سوراخی باز نمانده است. تمامی منافذ پوشانده شده و آب بندی شده است. به خصوص نصب ایزوگام دور لوله بخاری به خاطر حرارت بسیار سخت خواهد بود.

به همین خاطر این کار بسیار زمان بر می شود. باید توجه داشت که داشتن مهارت لازم برای نصب بسیار مهم است. لذا هیچ گاه کار عایق خود را به خاطر قیمت پایین تر به دست افراد ناشی و نابلد نسپارید. افراد ناشی نمی توانند نصب ایزوگام دور لوله بخاری را به درستی انجام دهند. شما به دردسر می افتید.

 

نصب ایزوگام کف

در هر مکانی پیش از اجرای نصب ایزوگام کف باید از تمیز بودن آن مطمئن شوید. کف باید جارو شود. تمامی خاک ها و اشیاء تیز و برنده از کف جمع گردد. در نهایت باید به دقت سطح صاف و یک سان سازی شود. این شیوه نامه ی اجرایی برای همه ی انواع ایزوگام ها است.

لذا اگر می خواهید به استاندارد نصب ایزوگام دست یابید. باید تمامی شیوه نامه ها را به دقت مطالعه کنید. شرکت پردیسان در امور مربوط به نصب ایزوگام کف تجربه ی کافی را دارا می باشد. این شرکت بسیار معتبر بوده و با قیمت های باور نکردنی عایق کاری ساختمان شما را به عهده می گیرد.

از جمله مزایای کار با این شرکت بیمه و ضمانت نامه ی اجرای کار است. با ما در تماس باشید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *