گروه خدماتی عایق کاری شرکت پردیسان آمادگی لازم برای ارائه ی خدمات قیرگونی سرویس بهداشتی را دارا بوده و در این مقاله در مورد مزایای استفاده از قیرگونی برای سرویس بهداشتی اطلاعاتی را در اختیار علاقمندان قرار می دهیم.

 

قیرگونی سرویس بهداشتی چرا و چگونه؟

 

همان طور که می دانید استفاده از عایق های رطوبتی سالیان سال است که مورد استفاده بشر قرار گرفته است. عایق کاری ساختمان موجب طولانی تر شد عمر ساختمان شده و پی و فونداسیون را در برابر نفوذ آب حفظ می کند. اگر چه امروزه استفاده از عایق های پیش ساخته متداول تر است اما چون هزینه قیرگونی سرویس بهداشتی مقرون به صرفه تر است، معمولا برای عایق کاری سرویس بهداشتی از عایق قیرگونی استفاده می کنند.

سرویس بهداشتی جزء فضاهای بسیار رطوبت زای خانه است، لذا استفاده از عایق مناسب برای این قسمت ها و اجرای عایق کاری حرفه ای بسیار ضروری به نظر می رسد. چرا که اگر در این قسمت ها عایق کاری درست اجرا نشود، نفوذ آب و رطوبت به لایه های زیرین خیلی سریع اتفاق می افتد و موجب تخریب سقف طبقه پایین می گردد. قیرگونی سرویس بهداشتی برای بار دوم نیازمند برداشتن کامل کف سرویس ها است.

بنا بر این خیلی لازم و ضروری به نظر می رسد که با توجه به قیمت قیرگونی سرویس بهداشتی برای این پروژه های خود از افراد با تجربه در این زمینه استفاده کنیم تا از نحوه ی اجرا و آب بندی آنها اطمینان کامل داشته و متحمل ضررهای بیشتر نشویم. تیم های اجرایی قیرگونی می توانند شما را راهنمایی کنند که قیرگونی به چه شکل باشد تا از عدم نفوذ آب اطمینان داشته باشید.

اجرای هر پروژه ای بهتر است از متخصصین آن پروژه استفاده کرد تا مجبور نباشیم هزینه های چندین باره را بابت هر پروژه ی عایق کاری پرداخت کنیم.

 

قیرگونی سرویس بهداشتی

قیرگونی سرویس بهداشتی چطور اجرا می شود؟

 

اجرای قیرگونی سرویس بهداشتی بسیار حساس است، به طوری که در زمان آغاز پروژه سرویس ها نباید مرطوب باشند لذا برای چند روز نباید از آنها استفاده کرد تا کاملا خشک شوند. کف و دیواره های سرویس برای قیرگونی باید به طور کامل برداشته شود که امکان و احتمال شکستن کاشی ها و سرویس وجود دارد.

پس از برداشتن کامل کف سرویس بهداشتی باید دو سه روزی دست نگه داشت تا اگر رطوبتی به لایه های زیرین نفوذ کرده است کاملا خشک شود و سپس برای قیرگونی اقدام نمود. اگر چه هزینه قیرگونی سرویس بهداشتی بسیار مقرون به صرفه است اما باز پیشنهاد می گردد جهت اطمینان از عدم نفوذ آب به لایه های پی بهتر است از قیرگونی دو لایه استفاده گردد.

این مطلب را بخوانید :  آسفالت در بهار | 09128592911

در این دوره و زمانه استفاده از ایزوگام بسیار مرسوم شده و برای همه ی قسمت های ساختمان معمولا از ایزوگام استفاده می کنند اما به نظر می رسد عایق مناسب برای فضاهای داخلی منزل به خصوص سرویس های بهداشتی هنوز هم قیرگونی روی بورس باشد.

نصب قیرگونی دو لایه مستلزم داشتن متراژ بیشتر گونی است و البته قیر را باید به خوبی حرارت دهیم تا کاملا ذوب و روان شود و بتوان آن را روی سطح سرویس ها به راحتی روان کرد و با کاردک های مخصوص پهن نمود. پس از آن برای پهن کردن گونی باید دقت کرد که گونی ها بدون ذره ای چروک و تا خوردگی باشند و نو و درجه یک انتخاب شده باشند.

یک لایه گونی تمیز را روی قیر پهن شده قرار می دهیم. دقت شود که برای قیرگونی سرویس بهداشتی در قسمت کف آن حتما باید تا 30 الی 40 سانتی متر بالای دیواره ها را نیز قیر ریخته  و سپس روی آن گونی بچسبانیم. بنا بر این اجرای قیرگونی کار ساده ای نیست.

پس از آن که یک لایه گونی پهن کردیم نوبت به یک لایه ی دیگر قیر است. قیر را می ریزیم و حسابی پهن می کنیم تا به نسوج بافت گونی نفوذ کند. حال نوبت آن رسیده که گونی دوم را پهن کنیم. گونی دوم را به صورت عمودی و در جهت مخالف گونی اول پهن می کنیم. و در انتها یک لایه ی دیگر قیر می ریزیم. قیمت قیرگونی سرویس بهداشتی قابل محاسبه و ارائه است.

 

روش های آب بندی سرویس ها

 

پس از اجرای قیرگونی سرویس بهداشتی، مهمترین و اصلی ترین نکته آب بندی درست است. در این مرحله شیر آب را باز می گذارند تا حدود 10 سانتی متر از آب پر شود. البته پیش از آن بایستی راه آب را با یک وسیله کاملا بست تا آب بماند و خارج نشود.

این آب باید تا 24 ساعت در محل باقی بماند تا از نتیجه قیرگونی و عدم نفوذ پذیری آن اطمینان کامل بدست آوریم. اگر در این مدت آب به لایه های زیرین نفوذ نکرد، یعنی اجرای قیرگونی موفق بوده و شما می توانید بعد از یک لایه سیمان از کاشی مناسب برای کاشی کاری سرویس های خود استفاده کنید.

اما اگر آب به پایین نفوذ کند یعنی قیرگونی باید مجدد اجرا شود. بنا بر این برای اطمینان از عدم نفوذ آب اجازه دهید که عایق کاران تا پایان پروژه کار خود را انجام دهند. این عایق کاران حرفه ای می توانند پس از اجرای کار به شما ضمانت بدهند و هزینه قیرگونی سرویس بهداشتی را برای شما کمتر کنند.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام در حمزه آباد | 09128592911

 

چه کسانی حرفه ای هستند؟

 

عایق کاری سرویس بهداشتی یکی از عایق کاری های بسیار مهم و تخصصی است. در این زمینه شرکت ها، افراد و گروه های زیادی فعالیت دارند که خیلی از آنها تخصصی در این زمینه ندارند. یکی از تیم های حرفه ای در این زمینه را ما به شما معرفی می کنیم. برای دریافت مشاوره می توانید با شماره های 09128592911 و  09388274213 تماس بگیرید.

افرادی که در زمینه ی قیرگونی سرویس بهداشتی فعال هستند، باید تجربه ی کافی در این زمینه را داشته باشند و در کارنامه ی فعالیت خود حداقل چندین مورد در عایق کاری سرویس بهداشتی فعالیت داشته باشند. تا بتوان با اطمینان کافی کار را به آنها سپرد. آب بندی پس از اجرا بسیار مهمتر است.

معمولا تیم های حرفه ای پس از اجرای قیرگونی برای کار خود بیمه نامه و ضمانت نامه صادر می کنند که این امر موجب می شود کارفرمایان و کسانی که پروژه های خود را به آنها می سپارند بسیار از این بابت مطمئن باشند و با آسودگی خاطر کار خود را به آنها بسپارند. این امر بسیار مهم و ضروری است.

آشنایی بیشتر با مواد اولیه

 

اگر می خواهید با مواد اولیه تشکیل دهنده ی قیرگونی آشنا شوید کافی است در ادامه ی این مقاله با ما همراه شوید. قیرگونی از دو ماده اصلی قیر و گونی تشکیل شده است. قیر که ماده ای سیاه رنگ یا قهوه ای رنگ است و از تقطیر نفت خام بدست می آید. اما گونی نوعی پارچه است که از الیاف کنفی می باشد. معمولا گونی کالایی وارداتی است.

در اجرای قیرگونی درجه ی قیر و نوع گونی بسیار مهم و موثر است. پس اگر قیر از درجه ی خلوص مشخص برای قیرگونی برخوردار نباشد، ممکن است در روند اجرای قیرگونی مشکل پیش بیاید. هم چنین اگر گونی پاره یا خراب باشد نیز همین مشکلات را با خود به همراه دارد.

این را نیز مد نظر قرار دهید و هیچ گاه از گونی های دست دوم و ارزان قیمت برای قیرگونی استفاده نکنید چرا که به زودی از این قضیه پشیمان می شوید و آن زمان باید ضرر و زیان های بسیاری را پرداخت کنید.

5/5 - (23 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *