خدمات عایق کاری و آب بندی، معمولا برای قسمت هایی از ساختمان انجام می شود که احتمال نفوذ آب به لایه های زیرین را داشته باشد. در این میان، پشت بام به خاطر بارندگی های شدید در فصل های بهار، پاییز، زمستان و گاه تابستان، یکی از این قسمت هاست. برای عایق کاری و آب بندی پشت بام، عایق های مختلفی پیشنهاد می گردد. در این مقاله با قیمت دست مزد نصب ایزوگام بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

قیمت دست مزد نصب ایزوگام چرا و چطور؟

 

در ابتدا پیش از این که بخواهیم در مورد قیمت دست مزد نصب ایزوگام صحبت کنیم، باید اشاره ای به گذشته و تاریخچه ی عایق کاری کنیم. این که زمان پیدایش و کشف قیر به عنوان یک عایق نفوذ ناپذیر کی بوده است. از چه زمان گونی به عنوان هم سطح ساز وارد ترکیب این عایق شده است. بنا بر این ابتدا به سراغ دفترچه ی تاریخ می رویم. می خواهیم قیر را در گذر زمان بررسی کنیم.

قیر یکی از موادی است که چسبناک بوده و به رنگ سیاه یا قهوه ای بسیار تیره است. این ماده به صورت مایع بوده و غیر بلورین است. قیر در واقع ماده ای است که در دی سولفید کربن حل می شود. قیر به تنهایی در طبیعت موجود است اما در اصل از تقطیر نفت خام به دست می آید. درجه بندی های قیر متفاوت است. که دست مزد نصب ایزوگام تحت تاثیر همین درجه بندی ها قرار می گیرد.

اگر در کتب تاریخی جستجو کنیم، تمدن سومریان باستان، حدود چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح، اولین تمدنی بودند که قیر را شناختند. آنها از این ماده برای عایق کاری و آب بندی برج  و  باروهای بلند خود استفاده می کردند. در واقع در آن زمان نیز دست مزد نصب ایزوگام  برای پشت بام به نوعی مرسوم شد.

بعد از تمدن سومریان، دو تمدن مصریان و بابلیان بودند که قیر را شناسایی کرده و به ضدآب بودن آن پی بردند. به همین خاطر مصریان از قیر در مصارف عایق کاری و مومیایی کردن اجساد خود استفاده می کردند. بر طبق تحقیقات انجام شده توسط باستان شناسان، قیر استفاده شده در مومیایی های مصری از معادن قیر طبیعی کوه زیت نزدیک به کانال سوئز با از معادن بحر میت استخراج شده بوده است.

 

قیمت دست مزد نصب ایزوگام در ایران

 

حتی در تورات نیز در داستان حضرت نوح از قیر به عنوان ماده ای که کشتی را غیر قابل نفوذ در برابر آب کرده یاد می کنند. اما دست مزد نصب ایزوگام برای ساختمان به چه صورت محاسبه می شود را باید از مشاوران و کارشناسان شرکت پردیسان سوال کنید.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام در اسکندری - قیمت ایزوگام - نصب ایزوگام دلیجان - نمایندگی ایزوگام

در ایران نیز در زمان تمدن عیلام، هزاره سوم پیش از میلاد، در اطراف شوش از قیر در موارد مختلفی استفاده می شد. قیر در آن زمان کاربردهای مختلفی داشت. به عنوان مثال در پزشکی، ساخت وسایل و ابزارهای زینتی، و وسایل مذهبی از قیر استفاده می شد. قیمت دست مزد نصب ایزوگام در آن زمان هنوز مشخص نشده بود.

در تحقیقات باستان شناسی در مشخص شده است. که در ایران برای ساخت کاخ ها از قیر استفاده می شد. که استفاده آن برای آب بندی پی ساختمان ها، ساخت ملات برای بندکشی آجرها و سنگ ها بیان شده است. البته گفته شده که برای نمای ساختمان ها و زیباسازی آن ها نیز قیر به کار می بردند. یکی از نمونه های آن کاخ آپادانا است. در این کاخ برای صیقلی کردن و صاف کردن سطح ستون ها از قیر استفاده می کردند.

دست مزد نصب ایزوگام برای ساختمان نیز در آن زمان با استفاده ی قیر در ساخت ملات ساختمانی تامین می شد. در گزارش های ثبت شده ی تاریخی استفاده ی دیگر قیر در ساخت ساختمان ها و بنا ها در تمدن بابل بوده است. بخش زیادی از ملات ساخت باغ های معلق بابل که از عجایب هفت گانه ی جهان به حساب می آید، قیر بوده است.

حوضچه های قیر در رامهرمز یافت شده است. در مصارف مختلف قیر محاسبه ی هزینه ها بیشتر اهمیت پیدا می کند. هزینه قیمت دست مزد نصب ایزوگام عوامل مختلفی را در بر می گیرد. برای آشنایی با این عوامل می توانید ادامه ی این مقاله را مطالعه فرمایید.

 

قیمت دست مزد ایزوگام 

عوامل موثر در قیمت ایزوگام

 

اگر بخواهیم در مورد عوامل موثر بر  قیمت دست مزد نصب ایزوگام صحبت کنیم. کافی است ابتدا به مواد مداخله کننده در اجرای ایزوگام و انواع ایزوگام مراجعه کنیم. این مواد و میزان آنها تاثیر مستقیم بر قیمت و هزینه های آن دارند.

همان طور که می دانید ایزوگام از دو متریال اصلی قیر و الیاف شیشه تشکیل شده است. در مورد قیر و تاریخچه ی آن صحبت کردیم. اما کمی می خواهیم در مورد انواع قیر و روش های تهیه ی آن اطلاعات مفیدی در اختیار شما مشتریان گرامی قرار دهیم. اطلاعاتی که می تواند برآورد هزینه قیمت دست مزد نصب ایزوگام را برای شما ساده تر کند.

در ابتدای امر می توان قیر را به دو دسته تقسیم کرد: قیر نفتی و قیر طبیعی، قیر نفتی در واقع همان قیری است که در پالایشگاه و از تقطیر نفت خام بدست می آید. اما قیر طبیعی قیری است که به صورت طبیعی و بر اثر تبخیر مواد فرار نفت در طبیعت کشف می شود. دریاچه قیر بهبهان در ایران یکی از منابع قیر طبیعی به شمار می رود.

این مطلب را بخوانید :  آسفالت در سنایی | 09128592911

اما در مورد قیر نفتی اگر بخواهیم انواع آن را نام برده و توضیح کوتاهی در مورد آن بدهیم. باید به قیر دمیده، قیر مخلوط یا محلول، قیرابه اشاره کنیم.  قیر در پالایشگاه در درجه بندی های متفاوت بدست می آید. لذا دست مزد نصب ایزوگام برای سرویس بهداشتی نیز با قیمت قیر مورد استفاده رابطه مستقیم دارد.

دیگر ماده مورد استفاده در ایزوگام، همان الیاف شیشه است. ایزوگام به صورت صنعتی در کارخانه تهیه شده و به انواع گوناگون در بازار و در دسترس مشتریان قرار می گیرد. بین انواع ایزوگام یکی از آنها یعنی ایزوگام فویل دار طرف داران بیشتری را دارد. به همین خاطر  گاهی محاسبه قیمت واقعی ایزوگام به شرایط موجود در بازار بستگی دارد. دست مزد نصب ایزوگام را می توان یکی از مهم ترین عوامل دانست.

 

محاسبه ی قیمت ها

 

قیمت دست مزد نصب ایزوگام بستگی به روش های مختلف اجرای آن دارد. اگر اجرای ایزوگام فقط برای پشت بام باشد قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود. بستگی به متراژ مورد مصرف، پاکیزگی سطح مورد ایزوگام دارد. بنا بر این پیش از محاسبه ی قیمت ها باید شرایط کاری توسط یک کارشناس بررسی گردد.

دست مزد نصب ایزوگام برای ساختمان نیز وابسته به تعداد طبقات ساختمان و میزان مواد مصرفی دارد. البته این قیمت برای هر بخش ساختمان باید به طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفته و قیمت اصلی مشخص شود. ساختمان هایی که تعداد واحد های بیشتری دارند بهتر است از عایق های مختلفی استفاده کنند تا هزینه های آن ها مقرون به صرفه تر باشد.

هم چنین دست مزد نصب ایزوگام برای سرویس بهداشتی نیز بسته به میزان و نوع ایزوگام مصرف شده باید محاسبه گردد.

در این میان شناخت انواع عایق های ساختمانی برای مصرف کننده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شناخت ایزوگام نیز کار محاسبه ی قیمت دست مزد ایزوگام را ساده تر می کند.

به هر حال شرکت پردیسان حق انتخاب را به خود مشتری می دهد. شما می توانید پس از مشاوره عایق خود را انتخاب نمایید.

 

چرا باید برای ایزوگام هزینه کرد؟

 

از آنجایی که نصب ایزوگام شامل هزینه های پیش بینی نشده ای می شود. باید ابتدا در مورد همه ی هزینه هایی که باید محاسبه گردد دقت کرد. برآوزد این هزینه ها خیلی کار سخت و طاقت فرسایی نیست!!! شما می توانید مشاوری را انتخاب کنید. این مشاور به شما کمک می کند که تمامی هزینه های جانبی نصب ایزوگام را نیز محاسبه کنید.

4.9/5 - (31 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!