در فصل های سرد و پر بارندگی سال همه به فکر می افتند. گاهی دیر اقدام می کنیم. درست زمانی که لکه های زرد رنگ سقف خانه مان را زشت و بد منظره کرده است. اما چاره چیست؟ برای رفع چکه سقف چه باید کرد؟ در این مقاله می خواهیم شما را راهنمایی کنیم. با چند ترفند ساده می توان از بروز مشکلات جلوگیری کرد. امتیاز شناختن تیم شرکت پردیسان کیفیت بسیار بالای کار است. ما همواره پروژه های خود را تضمین می کنیم. 

رفع چکه سقف به سادگی

آیا می دانستید به سادگی و تنها با یک تماس تلفنی می توانید برای رفع چکه پشت بام اقدام نمایید. بله کاملا درست است. با شرکت پردیسان تماس بگیرید و خانه ی خود را از لحاظ نفوذ نم و رطوبت ایمن سازید. شرکت پردیسان دارای تیم ها و گروه های مختلفی است. این تیم ها به صورت تخصصی روی منشا نفوذ رطوبت مطالعه کرده و آن را بر طرف می کنند.

همواره پیشگیری بهتر از درمان است. لذا برای جلوگیری از چکه سقف همین حالا اقدام نمایید. برای این کار با شرکت در تماس باشید. تیم ارزیاب و کارشناس شرکت به سرعت به محل اعزام می گردد. با بررسی پشت بام و کلیه مکان هایی که امکان نفوذ رطوبت وجود دارد. تیم ما به شما بهترین پیشنهاد عایق کاری را ارائه می کند.

یکی از مهمترین مشکلاتی که خانه های دارای سقف شیروانی با آن درگیر هستند نفوذ  رطوبت است. رفع چکه سقف شیروانی مهارت خاصی را نیاز دارد. این مهارت را یک تیم با تجربه و کاربلد داراست. این نوع سقف ها باید تعمیرهای اساسی شوند. بلوک های سیمانی سقف های شیروانی باید تعمیر یا تعویض گردد.

در ادامه می خواهیم در خصوص رفع چکه سقف اطلاعات کامل تری را در اختیار شما قرار دهیم. سقف در حقیقت در راس مرکز توجه تعمیر و نگهداری هر صاحب خانه قرار دارد . که خانه را در معرض فرسودگی و استهلاک زیاد قرار می دهد.

 

رفع چکه سقف چرا و چگونه؟!

خوشبختانه، شما می توانید مشکلات جزئی را بدون کمک یک متخصص برطرف کنید . هنگامی که نشتی را ردیابی کردید، بلوک یا قسمت آسیب دیده را جایگزین کنید. مثلا اگر ایزوگام شما پاره شده است. پارگی را در قسمتهایی از ایزوگام خود وصله کنید. یا هر شکاف بزرگی  را با استفاده از قیر ببندید. رفع چکه دستشویی راه کارهای مخصوص به خود را دارد.  

در حالی که بسیاری از تعمیرات ساده به نظر می رسند. بهتر است برای آسیب‌های گسترده، نشانه‌هایی از مشکلات ساختاری یا اگر ساختمان شما بیش از 20 سال سن دارد، با یک عایق کار حرفه ای تماس بگیرید. به خصوص برای رفع چکه سقف ایرانیت حتما باید از کارشناس کمک بگیرید.

این مطلب را بخوانید :  لکه گیری ایزوگام در کرج | 09128592911

خرابی سقف قسمت هایی که بالای آثار آب است را روی سقف بررسی کنید. از سوی دیگر، می توانید تا زمان اولین بارندگی صبر کنید. تا محل دقیق نشتی کاملا مشخص گردد. اگر پیش از این نشتی را ردیابی نکرده اید، آسیب آب را در داخل خانه خود ردیابی کنید. رفع چکه سقف شیروانی سخت به نظر می رسد.

 اگر اتاق زیر شیروانی دارید، باید رد آب را در آنجا جستجو کنید. به محل هر مدرکی که پیدا کردید توجه کنید. سپس نقطه مربوطه را در نمای بیرونی خانه خود بررسی کنید.   اگر سقف شما بصورت شیروانی کج است. مناطقی را که بالاتر از جایی که شواهد داخلی از نشتی پیدا کرده اید، بررسی کنید. 

آب وارد نشتی می شود و سپس به دلیل نیروی جاذبه، در نقطه ای دورتر از شیب سقف به اتاق زیر شیروانی می رود. راه دیگر این است شلنگ را به مدت 1 تا 2 دقیقه در امتداد بخش های مختلف سقف باز کنید. از شخص دیگری بخواهید که وقتی آب را می بیند به شما هشدار دهد. این یک راه ساده برای شناسایی و رفع چکه شیروانی است.

 

رفع چکه سقف 1
رفع چکه سقف

راه های ساده برای رفع نم و رطوبت

برای رفع چکه سقف توالت عایق سقف خود را از نظر پوسیدگی و پارگی بررسی کنید. در محل نشتی به دنبال ایزوگام های پیچ خورده، ترک خورده یا پاره شده باشید. سعی کنید وضعیت کلی سقف خود را ارزیابی کنید. ببینید آیا تعداد زیادی عایق  شکسته یا از دست رفته است؟ شکاف‌های وسیعی که در محل برخورد مواد بام با دریچه‌ها یا دودکش وجود دارد؟ و سایر نشانه‌های ساییدگی و پارگی گسترده وجود دارد.

تعمیر 1 یا 2 قطعه ایزوگام و آب بندی مجدد شکاف های جزئی کار نسبتاً آسانی است.  با این حال، تکه‌های ایزوگام یا قیرگونی خراب و فرسودگی گسترده نشانه‌هایی هستند که عایق سقف شما نیاز به تعویض دارد. به خصوص اگر بالای 20 سال سن داشته باشد. لذا برای رفع چکه ایرانیت فلزی با شرکت پردیسان تماس بگیرید.

علاوه بر این، اگر پوسیدگی یا کپک گسترده ای را روی تخته های سقف یا خرپاهای داخل اتاق زیر شیروانی خود مشاهده کردید، ممکن است مشکلات ساختاری داشته باشید که به یک عایق کار حرفه ای نیاز دارد.  برای جلوگیری از چکه سقف کافی است با تیم حرفه ای شرکت پردیسان تماس بگیرید.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام در منطقه ۱۹ و ۲۰ تهران

شما می توانید عایق های پیچ دار را با سشوار باز کنید.  با گذشت زمان، گوشه های عایق ایزوگام اغلب شروع به پیچ خوردن می کنند.  ایزوگام های پیچ خورده پشت را با دقت صاف کنید. سپس از یک ماده درزگیر برای استفاده از درزگیر سقف زیر گوشه های برجسته استفاده کنید.  عایق را به سمت پایین فشار دهید، سپس از یک ماله برای پوشاندن لبه ها با سیمان برای رفع چکه سقف استفاده کنید. 

 

برای رفع چکه در هوای سرد چه می توان کرد؟

ایزوگام در دماهای گرم انعطاف پذیر است.  اما از آنجایی که آنها در هوای سردتر شکننده هستند.  عایق پیچ خورده شده را با حرارت یک سشوار یا مشعل عایق کاری نرم کنید.  البته بهتر است از مشعل حرارتی یا منبع حرارتی شدیدتر از سشوار استفاده نکنید. زیرا در غیر این صورت به سقف آسیب خواهید رساند.  هم چنین برای رفع چکه شیروانی همه ی جوانب را بررسی نمایید.

یک ترک تمیز را با درزگیر سقف تعمیر کنید.  نیازی به تعویض ایزوگام با پارگی تمیز نیست. به جای آن، یک لایه ی ضخیم از درزگیر سقف را با یک دستگاه درزبندی زیر شکاف بمالید . عایق را به سمت پایین فشار دهید، سپس یک مهره دیگر از درزگیر را روی ترک بمالید. از یک چاقوی بتونه استفاده کنید تا مهره بالایی را روی هر دو لبه ترک پخش کنید. هم چنین مطمئن شوید که برای رفع چکه سقف همه ی جوانب را بررسی کرده اید.

برای پاک سازی کردن تعمیر خود، به اطراف سقف و در ناودان برای انباشته شدن دانه های آسفالت نگاه کنید.  آنها  را جمع آوری کنید. سپس آنها را در درزگیر بپاشید تا رنگ آن با رنگ عایق شما مطابقت داشته باشد. البته برای رفع چکه دستشویی باید راه های آب و لوله ها بررسی شوند. تا در صورت عدم نشتی نسبت به عایق کاری اقدام گردد.

 

حال چه باید کرد؟

برای جایگزین ایزوگام های شکسته شده با شرکت پردیسان تماس بگیرید. کارشناسان ما به سرعت در محل حاضر می شوند. برای تعویض عایق، لبه جلوی ایزوگام  را که در حال تعویض آن هستید و لبه بالای آن را با یک میله به دقت بلند کنید. حالا از میله مخصوص خود استفاده کنید. و آن را زیر  عایق که در حال تعویض آن هستید قرار دهید. تا میخ ها را نگه دارید و با یک نیروی ملایم عایق را فشار  دهید. به هر روشی می توانید برای رفع چکه سقف خود اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *