یکی از مهمترین موارد تاثیر گذار در انتخاب نوع ایزوگام یا عایق آب و هوای منطقه است. برای ارتقای سطح علمی شما مشتریان گرامی در این مقاله به بررسی موضوع می پردازیم. می خواهیم بدانیم تفاوت ایزوگام گرمسیری و سردسیری در چیست.

 

تفاوت ایزوگام گرمسیری و سردسیری چیست؟

در مناطق گرمسیری نوع و روش های مختلفی برای عایق کاری استفاده می شود. به عنوان مثال اگر در این مناطق از قیرگونی استفاده شود. به علت گرمای شدید هوا، قیر دائما به صورت ذوب شده در می آید. پس بایستی با دقت بیشتری برای این مناطق وارد عمل شویم. استفاده از بهترین ایزوگام برای مناطق گرمسیری پیشنهاد خوبی از سوی شرکت پردیسان است.

پیش از آن بد نیست کمی در خصوص ویژگی های آب و هوایی مناطق گرمسیری بدانیم. میانگین دمای هوا در این مناطق در تمامی فصل های سال همواره بیشتر از 18 درجه است. به خاطر همین دما ایزوگام گرمسیری می بایست ویژگی های منحصر به فردی را داشته باشد.

از سوی دیگر مناطق گرمسیری ایران بیشتر در جنوب کشور قرار دارند. نمی توان گفت که در این مناطق بارندگی نیست. بلکه بارندگی های سیل آسا معمولا در این مناطق بیشتر است. بنا بر این توجه به تفاوت ایزوگام گرمسیری و سردسیری ازاهمیت بالایی برخوردار است.

در مناطق سردسیری نیز برای ایزوگام و عایق کاری باید به موارد مشابه توجه شود. در ادامه می خواهیم بهترین روش های ایزوگام  گرمسیری را بررسی کنیم.

 

بهترین روش های ایزوگام مناطق گرمسیری

دوغاب آب بند بر اساس مواد سیمانی اصلاح شده با رزین که در کیسه های پودر سیمان به همراه یک حلال قرار دارد، به دست مشتری می رسد. این نوع عایق بایستی با پوشش سیمان محافظت شود. زیرا در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاومت ندارد. تفاوت ایزوگام گرمسیری و سردسیری نیز در استفاده از این مواد است. 

ملات ضد آب این ملات همان سیمان است که آب به آن اضافه می کنیم. این غشای عایق ضد آب با استفاده از مایعات یک جزیی با آب سرد،نوعی «پراکندگی اکریلیک اصلاح شده با پلی اورتان» است. از ظواهر امر پیداست این ممکن است بازتاب خورشیدی را نیز افزایش دهد. یک الیاف پشمی پلی استر با وزن 120 گرم اختیاری موجود است. که یک محصول الیاف پشمی پلی استر می باشد و می توانید همزمان از آن نیز استفاده کنید.

ترکیبی از غشای پلی استر نبافته و امولسیون اکریلیک مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز عایق خوبی برای ایزوگام گرمسیری به حساب می آید. یک جزء، پوشش ضد آب الاستیک مایع، بر اساس کوپلیمرهای استایرن-اکریلیک در پراکندگی آبی تقویت شده با الیاف برای افزایش استحکام کششی محصول به کار می رود. یک لایه فیلم انعطاف پذیر، ضد آب و بادوام را به وجود می آورد.

این مطلب را بخوانید :  آسفالت در اتابک - قیمت آسفالتکاری-هزینه آسفالت-پیمانکار آسفالت کاری

غشای ضد آب مبتنی بر قیر اصلاح شده با تقویت نمد پلی استری غیر بافته با پخش شن و ماسه ملاتی متشکل از قیر ذوب شده به همراه شن و ماسه است. نوار آب بندی خودچسب، اصلاح شده با لاستیک، نوار قیری به صورت رول نوار می باشد. بنابراین می توان حدس زد از آن برای یک سقف کامل استفاده نکنید. بلکه فقط برای مناطق کوچک به کار برید.

بازدارنده خوردگی فولاد، روی سطح سایبان ها نیاز به عایق کاری ندارند.  در چنین شرایطی تماس با افراد مطلع بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد. کسانی که اطلاع کافی از تفاوت ایزوگام گرمسیری و سردسیری داشته باشند.

 

ایزوگام سردسیری

مناطق سردسیری نیز با توجه به ویژگی های خاص خود نیازمند عایق کاری به صورت ویژه هستند. دراین مناطق معرفی بهترین ایزوگام سردسیری اهمیت ویژه ای برای ساکنین این منطقه دارد.

هنگام عایق کاری سقف و انتخاب نوعی عایق مناسب، باید به موارد زیادی توجه داشت. این موارد عبارتند از سقف، شکل، اندازه، شیب، وضعیت بستر و موارد دیگر. اما حتی زمانی که همه موارد فوق به درستی انتخاب شده باشند. دو عامل دیگر وجود دارد که غیرقابل پیش بینی بوده و مدیریت آنها بسیار سخت است.

مبحث مورد نظر ما در مورد رطوبت و آب است و دقیقاً زمانی که به یخ تبدیل می شود. این پدیده ای است که ایزوگام سردسیری را با چالش های زیادی مواجه می کند.

شرایط مساعد برای بیشتر غشاهای عایق رطوبتی، حتی معتبرترین آنها، اعمال روی یک بستر کاملاً خشک یا با درصد رطوبت بسیار پایین است. اصلا یکی از تفاوت های عمده ایزوگام گرمسیری و سردسیری نیز همین امر است.

این به دو دلیل اصلی است:

یخ و رطوبت موجود در زیرلایه به عنوان یک عامل جداکننده شناسایی می شود. و یک “منیسک” بین غشای ضد آب و زیرلایه ایجاد شده و  چسبیدن صحیح محصول را دچار اختلال می کند.

در ادامه این موضوع آب محبوس شده در بستر نمی تواند تبخیر شود. در زیرلایه باقی می ماند و باعث ایجاد قالب و شکوفه می شود. که ممکن است در سقف کف زیر ظاهر شود. علاوه بر این، در مورد سازه های تقویت شده، ممکن است روند خوردگی میلگردهای تقویت کننده را تسریع بخشد.

این مطلب را بخوانید :  آسفالت در دردشت | 09128592911

 

چگونه یک سقف صاف را در دماهای سرد و یخ زده ضد آب کنیم؟

در میان بسیاری از غشاهای مایع ضد آب که در حال حاضر در بازار موجود است. شرکت پردیسان دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را به راه حلی عالی برای اکثر انواع شرایط شدید تبدیل می کند.

این شرکت از ترکیبی از رزین های 100% هیبریدی تشکیل شده است که ویژگی های برجسته ای مانند:

سازگاری بالا با سطوح مرطوب یا حتی مرطوب

کارایی بالا حتی در دمای 0 درجه سانتی گراد (32 فارنهایت)

قابلیت تنفس بالا، این بدان معنی است که رطوبت موجود در بستر حتی پس از خشک شدن محصول می تواند تبخیر شود. تفاوت ایزوگام گرمسیری و سردسیری در همین مواد تشکیل دهنده آنها است.

شرکت پردیسان در صبح در دمای 0 درجه سانتیگراد با برف پیش بینی شده برای اواخر بعد از ظهر اعمال شده است. اعمال در قسمتی از بالکن انجام شده و چسبندگی آن 24 و 48 ساعت پس از اعمال بررسی می شود. در هر دو مورد، با برف زیاد، چسبندگی 100٪ بود.

بررسی دیگری در مورد چسبندگی بهترین ایزوگام سردسیری پس از سه ماه انجام شده است. شرایط زیر یک لایه ضخیم یخ بررسی شده است.

 

بررسی تفاوت ایزوگام گرمسیری و سردسیری

با توجه به همه ی موارد گفته شده در بالا باید پذیرفت که نمی توان در تمامی مناطق از یک نوع عایق استفاده کرد. لذا هنگامی که صحبت از نوع آب و هوای مناطق است. ایزوگام نیز تحت الشعاع قرار می گیرد. لذا در این برهه از زمان مشتری ابتدا باید نوع آب و هوای منطقه خود را شناسایی کند.

شرکت پردیسان آماده ی ارائه ی انواع مشاوره در زمینه عایق کاری می باشد. هم چنین مشاوران ما تخصص ویژه ای در ایزوگام گرمسیری و سردسیری دارند. در صورت نیاز به استفاده از راهنمایی های تیم پشتیبانی ما کافی است با ما در تماس باشید.

ما همواره تفاوت ایزوگام گرمسیری و سردسیری را بررسی می نماییم. ایزوگام یکی از متنوع ترین عایق های رطوبتی شناخته شده است. با این سابقه برای هر منطقه آب و هوایی عایقی متناسب برای همان منطقه ارائه می کند. پس اگر می خواهید محصولات و خدمات ما را استفاده کنید با ما در تماس باشید.

4.8/5 - (12 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *