اگر با خیالی آسوده و آرام در منزل خود نشسته اید و گمان می کنید که ترمیم ایزوگام امری ضروری نیست، شاید اشتباه کنید. درست است که ایزوگام عمری طولانی دارد، اما همواره عمر طولانی موجب سالم بودن این عایق رطوبتی نیست. در ادامه ی این مقاله اطلاعات مفیدی را در خصوص این موضوع در اختیار شما قرار می دهیم.

 

آیا ترمیم ایزوگام ضروری است؟

 

یکی از سوالاتی که معمولا برای متقاضیان ایزوگام پیش می آید این است که با توجه به عمر طولانی و مقاومت بالای ایزوگام، چرا ایزوگام نیاز به ترمیم دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در هر صورت نفوذ آب و رطوبت به لایه های زیرین ساختمان موجب تخریب شده و به همین خاطر ضرورت ترمیم ایزوگام احساس می شود.

حال اگر برای شما این سوال پیش آمده که دلایل تخریب ایزوگام و نیاز به ترمیم چیست، باید بدانید که اگر چه ایزوگام نسبت به سایر عایق های رطوبتی از مقاومت و عمر طولانی تری برخوردار است اما با توجه به فضایی که ایزوگام نصب می شود، به عنوان مثال پشت بام  ها، و با توجه به این که ایزوگام در معرض تابش نور فرا بنفش خورشید قرار دارد، لذا طبیعی است که این نور به مرور زمان موجب پوسیدگی در برخی نقاط ایزوگام گردد.

هم چنین گاه وجود اشیاء نوک تیز در پشت بام ها موجب ایجاد خراش و پارگی در ایزوگام شده و ایزوگام را دچار تخریب می کند. در ادامه باید گفت که اگر نصب ایزوگام درست و اصولی صورت نگیرد نیز موجب ایجاد تبله و پارگی یا پوسیدگی در سطح ایزوگام می گردد.

در هر صورت، پوسیدگی، پارگی یا خراش در هر شرایطی ایجاد شده باشد، موجب نفوذ آب و رطوبت به لایه های زیرین ساختمان شده و آسیب های جدی و پر هزینه ای را به همراه دارد.

 

روش ترمیم چگونه است؟

 

در خصوص نحوه ترمیم ایزوگام ابتدا باید در مورد خرابی ها و میزان آن اطلاعاتی در دست داشته باشیم. به هر صورت اگر تیم اجرایی نصب ایزوگام هر ساله از ایزوگام بازدید دوره ای داشته باشند، و پوسیدگی یا پارگی را تشخیص دهند، برآورد هزینه ترمیم ایزوگام بسیار راحت تر خواهد بود.

روش ترمیم ایزوگام بسیار متنوع و در ساختارهای مختلفی صورت می گیرد. و تنها از یک راه استفاده نمی شود. گاه برای ترمیم از قیرگونی استفاده می شود و گاه از لایه های نازک و کوچک ایزوگام استفاده شده و این لایه را با حرارت به لایه های قبلی متصل می کنند.

این مطلب را بخوانید :  آسفالت در خواجه نظام غربی | 09128592911

ترمیم ایزوگام مقرون به صرفه است

در هر صورت برای ترمیم پوسیدگی یا پارگی ایزوگام یک روش خیلی خوب و کارآمد وجود دارد. در ابتدا نصابان حرفه ای محل پوسیدگی را به دقت بررسی می کنند و عمق آن را تشخیص می دهند. سپس یک ورق از ایزوگام را به اندازه محل پوسیدگی به طوری که از هر طرف 10 سانتی متر اضافه تر باشد بریده و روی محل قرار می دهند.

در این مرحله بایستی لبه ی ورقه ی ایزوگام را با استفاده از مشعل حرارت داده تا خوب نرم شده و به لایه ایزوگام قبلی بچسبد. بهتر است پیش از چسباندن کمی قیرگونی هم در محل نصب شود، تا به راحتی بتوان مطمئن شد که تمامی راه های نفوذ آب بسته شده و خطری ندارد.

به هر حال نصابان مختلف نحوه ترمیم ایزوگام متفاوتی دارند. در هر شرایطی می توان از راهنمایی های خوب و به روز نصابان و افراد متخصص در امور مربوط به ترمیم ایزوگام استفاده کرد. برای این کار شما باید با یکی از این افراد متخصص در تماس باشید و سوالات خود را بپرسید.

 

هزینه ترمیم ایزوگام

 

حال که با فرآیند ترمیم به خوبی آشنا شده اید، می خواهیم شما را با قیمت ترمیم ایزوگام نیز آشنا کنیم. در مورد هزینه ترمیم ایزوگام باید به این صورت باشد که ابتدا میزان پوسیدگی و نیاز به نوع ایزوگام بررسی شده و به کارشناسان بخش فروش اطلاع داده شود، پس از آن کارشناسان بخش فروش میزان رول مصرفی ایزوگام و نوع آن را برآورد می کنند.

قیمت ترمیم ایزوگام به مقدار و نوع ایزوگام بستگی دارد و حتی گاهی این فرآیند را به ایزوگام کاری نیازمند نبوده و می توان با استفاده از چسب های مخصوص و یا مواد دیگری مانند قیرگونی عملیات ترمیم را انجام داد. پس باید یک تیم ایزوگام کاری حرفه ای در مورد آن تصمیم گیری کنند.

در واقع برای داشتن یک خانه ی امن  و ایمن که راه های نفوذ آب کاملا مسدود شده و کاملا عایق کاری و آب بندی شده باشد، باید ایزوگام خانه هر ساله مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته و در صورت وجود خرابی، جلوی تخریب بیشتر گرفته شود.

برخی از شرکت ها و تیم های تخصصی در زمینه ترمیم ایزوگام فعالیت داشته و قیمت ها و هزینه های مقرون به صرفه ای دارند. برای استفاده از خدمات این شرکت ها می توانید تماس بگیرید و نمونه کارهای جدید را از آنها بخواهید. افراد متخصص در زمینه ایزوگام کاری به راحتی می توانند شما را راهنمایی کنند.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام در شیخ بهایی - قیمت ایزوگام - نصب ایزوگام دلیجان - نمایندگی ایزوگام

آنها می توانند برنامه ی دوره ای برای بازدید و بررسی ایزوگام جهت ترمیم به شما ارائه نمایند و روش های محافظت صحیح از ایزوگام را به شما بگویند. آنها هم چنین می توانند پوسیدگی های زود هنگام ایزوگام را تشخیص داده و برای آن راه کارهای مناسبی که کم هزینه تر نیز باشد را ارائه نمایند.

اگر می خواهید از راهنمایی های یک تیم متخصص در این زمینه بهره مند شوید تا در آینده دچار دردسر نشوید، با شماره های 09128592911 و  09388274213 تماس بگیرید و از راهنمایی های آنها استفاده کنید.

 

تعویض ایزوگام یا ترمیم ایزوگام؟ مسئله این است!!!

 

در ادامه ی مبحث برخی از متقاضیان عایق کاری سوال می کنند که اگر ایزوگام پوسیده شده باشد، بهتر نیست آن را کاملا تعویض کرد؟ در پاسخ به این عزیزان باید به این نکته اشاره کنیم که تعویض ایزوگام کار سخت و طاقت فرسایی به شمار می رود که هزینه های بسیار زیادی را در بر دارد.

در تعویض ایزوگام متقاضی بایستی یک بار هزینه ی کندن و هم سطح کردن سطوح ایزوگام شده را پرداخت کند و در مرحله بعد برای کل سطح ایزوگام خریداری کرده و هزینه های نصب آن را پرداخت نماید. بنا بر این در این حالت فرد متحمل هزینه های بسیار زیادی می شود.

اما هزینه ترمیم ایزوگام بسیار کم تر و مقرون به صرفه تر است. در این حالت متخصصین ایزوگام کار تنها برای قسمت های پوسیده و پاره شده ی عایق، ایزوگام خریداری کرده و از طرفی دیگر دستمزدی برای کندن ایزوگام های کهنه پرداخت نمی شود.

ضمن این که ایزوگام ممکن است بسیار نو بوده و تنها با کمی ترمیم دوام خود را به دست آورد و چون صاحب خانه یک بار برای نصب ایزوگام هزینه های گزافی را پرداخت کرده است شاید دیگر نتواند کل ایزوگام های نصب شده را تعویض کند.

بنا بر این طبق نظر کارشناسان این حوزه، قیمت ترمیم ایزوگام بهتر از هزینه های سنگین تعویض آن است. و در هر شرایطی شما می توانید با یک هزینه ی جزیی ایزوگام خود را ترمیم کرده و از بابت نفوذ نم و رطوبت خاطر خود را آسوده گردانید.

در این راستا می توانید با مشاوران و متخصصان خبره در این زمینه نیز در تماس بوده و از مشاوره های بسیار ارزشمند آن ها بهره مند گردید. بنا بر این اگر تا کنون به فکر ترمیم نبوده اید، از حالا می توانید به فکر باشید و اقدامات لازم را انجام دهید.

به این مقاله امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *