تاریخچه ی استفاده از عایق کاری و آب بندی سقف به سال های خیلی دور باز می گردد. در واقع می توان گفت بشر از زمانی که در پی کشف جایی امن برای زیستن بود به این مسئله اهمیت می داد. از آنجایی که یکی از عایق های پر طرفدار و قدیمی قیرگونی است. در این مقاله می خواهیم اطلاعات ارزنده ای را در مورد آموزش اجرای قیرگونی در اختیار شما قرار دهیم.

 

آموزش اجرای قیرگونی از تهیه قیر تا نوع گونی

پیش از آن که بخواهیم به نحوه اجرای قیرگونی بپردازیم باید در مورد انواع قیر صحبت کنیم. قیر ماده ای سیاه رنگ است که گاهی به رنگ قهوه ای سوخته نیز یافت می شود. قیر از تقطیر نفت خام بدست می آید. البته برخی قیرها نیز به صورت طبیعی در طبیعت وجود دارد. به عنوان مثال دریاچه ی قیر موجود در بهبهان را می توان در نظر گرفت.

قیر درجات مختلفی دارد. قیر با حرارت به صورت مذاب در می آید. به همین خاطر برای آموزش نصب قیرگونی ابتدا باید ذوب کردن قیر را آموزش داد. به طور کلی قیرها به سه دسته قیر خالص، قیر محلول و قیرهای امولسیونی تقسیم می شوند. برای ذوب کردن قیر باید آن را در معرض حرارت مستقیم قرار داد. هرچه حرارت بیشتر باشد سرعت ذوب قیر نیز بیشتر خواهد شد.

از سوی دیگر برای تهیه گونی توجه به برخی نکات بسیار ضروری است. گونی یکی از ارکان اصلی در اجرای قیرگونی است. لذا تمامی کسانی که در کار آموزش اجرای قیرگونی فعالیت دارند در مورد آن توضیح می دهند. گونی در واقع الیاف کنفی است که در هم تنیده شده است. گونی در درجات مختلفی از لحاظ نازک بودن و قطور بودن دارد. از طرف دیگر هر چه بافت های تار و پود گونی به هم چسبیده تر باشد گونی مرغوب تر است.

 

یک دیدگاه آموزش اجرای قیرگونی

یکی از مسائلی که امروزه با آن سر و کار داریم مقایسه ی عایق هاست. عایق های رطوبتی امروزه از تنوع بیشتری برخوردار است. عایق های پیش ساخته ای همانند ایزوگام یا عایق های نانو، مجالی برای آموزش اجرای قیرگونی باقی نگذاشته اند. اما در گذشته قیرگونی عایق بسیار خوب و مقرون به صرفه ای بود. هنوز هم در برخی اماکن و ساختمان ها از این عایق استفاده می شود.

از آنجایی که در نحوه اجرای قیرگونی گام اول ذوب کردن است این کار را سخت تر می کند. قیر مذاب خطراتی را به همراه دارد. احتمال خطر سوختگی و جاری شدن قیر زیاد است. با توجه به این مسائل امروزه تمایل افراد به استفاده از قیرگونی کمتر شده است. همه معمولا سعی می کنند از عایق های آماده و کم خطرتر استفاده کنند.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام در قزوین | 09128592911

اما در این میان هستند کسانی که تمایل به استفاده از این عایق سنتی و کهن را دارند. در چنین شرایطی آموزش نصب قیرگونی اهمیت ویژه ای خواهد داشت. برخورداری از اطلاعات کامل و جامع در این زمینه موجب انتخاب درست راه می گردد.

شرکت پردیسان سابقه ی بسیار طولانی و تجربه ی ارزشمندی را در خصوص آموزش اجرای قیرگونی داشته است. اکنون نیز درصدد تربیت متخصصان خبره ای در این راستا می باشد. این شرکت تجربیات ارزشمند خود را در قالب این مقاله برای استفاده عموم گردآوری نموده است.

اگر تمایل دارید از این اطلاعات استفاده کنید می توانید با شرکت تماس بگیرید. مشاوران خبره ی شرکت همه روزه پاسخ گوی شما عزیزان خواهند بود. آن ها اطلاعات مفیدی در خصوص قیرگونی، تهیه قیر، انواع قیر و سایر موارد مرتبط در اختیار شما قرار خواهند داد. حتی کارشناسان شرکت شما را با نحوه اجرای قیرگونی آشنا می کنند.

 

قیرگونی و انواع آن

اگر در پی یادگیری هستید باید بدانید که در کل قیرگونی به دو صورت تک لایه و دولایه انجام می شود. در آموزش اجرای قیرگونی نیز هر دو نوع به طور کامل به کارشناسان نشان داده خواهد شد. منظور از تک لایه و دو لایه تعداد لایه های گونی است که بین قیرها قرار می گیرد.

در نحوه اجرای قیرگونی تک لایه در مرحله ی اول یک لایه قیر روی سطح ریخته می شود. سپس با استفاده از کاردک قیر را در تمام سطح به صورت یکسان پخش می کنیم. بعد از آن یک لایه گونی با ویژگی های نو بودن و تا نخورده و سوراخ نبودن را روی قیر می اندازیم. در ادامه یک لایه قیر دیگرا می ریزیم.

در آموزش نصب قیرگونی دو لایه تمامی مراحل تک لایه انجام می شود. سپس یک لایه گونی دیگر به شکل عمود بر گونی اول و با ساخت زاویه 90 درجه روی آن پهن کرده و در ادامه قیر را روی گونی می ریزیم. قیر را با کاردک روی گونی پهن می کنیم. به طوری که در همه ی نسج آن نفوذ کند.

برخی از مشتریان تمایل دارند چند لایه قیرگونی دیگر اضافه شود. اما در این مرحله ما توصیه نمی کنیم. چرا که تعدد لایه های قیر و گونی سقف را سنگین می کند. به خصوص در خانه های قدیمی می تواند موجب نشست و ریزش خانه نیز شود.

این مطلب را بخوانید :  ایزوگام در مارلیک | 09128592911

مهم ترین قسمت آموزش اجرای قیرگونی همین تک لایه و یا دولایه بودن عایق بر اساس نیاز مشتری است. اگر مشتری بداند چه می خواهد می توان بهترین نوع خدمات را برای او ارائه نمود. به سادگی می توان پیشنهادهای متخلف را برایش شرح داد. سپس منتظر شد تا او خود انتخاب نماید.

در صورتی که با نحوه نصب قیرگونی آشنایی ندارید، با ما تماس بگیرید.

 

مجریان قیرگونی

پیش از این نیز گفتیم که نحوه اجرای قیرگونی به صورتی است که ممکن است موجب خطر شود. پس دارا بودن کادر تخصصی و با تجربه در این زمینه بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد. پرورش و آموزش از جمله اهداف مهم شرکت پردیسان است. یکی از دلایل رضایت مشتریان شرکت به این خاطر است که تیم شرکت حرفه ای و کارآزموده است.

شما هرگز در تیم شرکت پردیسان افراد ناشی و نو آموز را نمی بینید. همواره کار با یک تیم حرفه ای و مجرب اداره می شود. تمامی افراد دوره ی آموزش نصب قیرگونی را گذرانده اند. آنها با روش کار کاملا آشنا هستند. این افراد می توانند گونی درجه یک و عالی را از سایر گونی ها تشخیص دهند. حتی ارائه ی مشاوره های تخصصی در هنگام بازدید از محل مورد نظر از دیگر فعالیت های تیم نصب قیرگونی شرکت پردیسان است.

حال با توجه به این موضوع اگر می خواهید خانه ی خود را عایق نصب کنید شرکت پردیسان را انتخاب کنید. شرکت پردیسان با برگزاری دوره های تخصصی آموزش اجرای قیرگونی، تمامی خدمات خود را بیمه می کند. ارائه ی بیمه نامه و ضمانت نامه کتبی شرکت خاطر شما را از نوع اجرای کار آسوده می کند.

برای دریافت خدمات عایق کاری رطوبتی باید ابتدا با تیم مشاوره ی شرکت تماس بگیرید. سپس از تیم بازدید و برآورد قیمت کمک بگیرید. پس از آن با توجه به قیمت ارائه شده نوع عایق خود را انتخاب نمایید. اگر فضای شما نیازمند عایقی به جز قیرگونی است به کارشناسان ما اطلاع دهید.

کارشناسان آموزش دیده شرکت برای پاسخ گویی به سوالات شما همواره منتظرند. شما می توانید هر زمان با شرکت تماس بگیرید و از کارشناسان ما در خصوص عایق کاری استفاده کنید.

5/5 - (9 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *